Banksy Captured: Print Launch

Drunken angel var jo halt rått, hva syns du?

https://banksycaptured.com/products/drunken-angel?variant=31075626352685

1 Like

Kall meg uvitende her, men en fyr har tatt bilde av Banksy verk og selger prints av bildene sine for 10.000 kr?

1 Like

Stilte meg det samme spørsmålet :roll_eyes:

Sweet diskusjon
Så en «fyr» som tegner noen sorte streker av batman masken og selger dette for en stor sum, er det kunst ?

1 Like

Kult med et innblikk i livet Steve levde med Banksy, men prisene er alt for høye i mine øyne. Igjen skal han tjene mest mulig på sin connection til Banksy og det er helt tydelig at det er det han er ute etter.

1 Like

Snakker du om Joyce Pensato?

Aner ikke, bare så et bilde

Men sønnen min har også en versjon :shushing_face:

3 Likes

Vet ikke hva du sikter til, men folk som lager noe med sin kreativitet og talent kan jeg respektere, uansett om jeg liker det de lager eller ikke. At noen tar bilder av noe noen andre har laget, og forsøker å selge utskrift av disse bildene (for tusenvis av kroner) er vanskelig for meg å begripe.

2 Likes

Nå er jo bakgrunnen for disse bildene litt relevant da…
Steve er jo tross alt mannen som fikk Bansky der han er. (jaja, flere som sikkert skal ha æren)

Jeg er ikke interessert i å betale penger for å se bildene hans selv om.

Det er jo litt jobb som legges bak disse bildene, har ikke dette noe verdi?

Hva med bilder som blir definert som kunst og fotogragen som plutselig blir kunstner?

NB! og spoiler allert:
Spør kun for å forstå og lære, ingen provokasjon

Jeg sliter litt med å se hva det er man betaler for. Betaler man for fotografens evner, eller motivene til Banksy? Å ta bilde av en kunstner sitt bilde og så kalle det egen kunst er muligens en stretch? Uavhengig av at motivene er rå, og fotografen er flink… for det er de, unektelig. Jeg skjønner boka - 100%. Men trykkene - not so much.

6 Likes