Banksy - Sale Ends Today

Hei alle sammen,

ja det stemmer, den som er interessert i en signert Banksy under 200 000 kr, nå har du muligheten! :star_struck:

Min gode venn som var så heldig å vinne POW lotteriet ønsker nå å selge sin Sale Ends Now v.2.

Som dere sikkert vet så er ikke COA utsted enda men denne kan/vil bli søkt for og ettersendt til den som kjøper trykket.
Det som følger med er inner og outer tube, POW silkepapiret, kopier av mail korrespondansen med POW og kopi av kvitteringer.

Trykket er uten skader eller merker og er i ramme i dag bak UV-glass (som beskyttelse) men ikke utstilt. Kan følge med etter avtale.

Trykk i denne serien er solgt fra 150-200K. De fleste som eier denne i dag og vurderer å selge venter nok på COA og salgsprisen i 2019 vil nok reflektere dette.
Så her kan du gjøre et kupp.

For å unngå styr med salg til utlandet så er denne foreløpig kun tilbudt her på KV.

Vi/jeg ønsker ingen budrunde i salgstråden. Bud over 120K sendes på PM.

Trykket befinner seg i Haugesund. Frakt/Levering avtales med kjøper.

2 Likes

Sjelden mulighet med Banksy for salgs her til lands. Forferdelig at ikke folk som verdsetter trykket og vil ha det på veggen fikk muligheten under lotteriet, dette setter jo flipping i et helt annet perspektiv enn noen skarve tusenlapper for pøbelen.

Prisen dere ønsker er ekstremt høy. Vet ikke om denne er solgt.

Syns selger bør være veldig fornøyd med under 100K på denne.

Denne er usignert, ikke det opplaget som ble solgt nå sist.

1 Like

Solgt? Har disse blitt solgt i tillegg til å bli auksjonert bort?

ahh ok, den jeg refererer til er fra 2005. Er denne mer eller mindre verdt i dine øyne da Ulrik? Usignert/signert gir kanskje betydelig høyere pris, hvor er disse solgt for 150-200k ?

Disse ble solgt for 500 pund fra POW nå før de stengte i november(til de som vant lotteriet). Alle trykkene ble trykket opp til barely legal showet han skulle ha i 2006, men ble aldri lansert. Noen få usignerte og signerte kopier dukket opp i tiden frem til 2017. Det er i alle fall den delen av historien jeg kjenner til. Regner da med at de signerte er mer verdt.

Pris får bli mellom selger og kjøper som trådstarter ønsker.

Det som er saken med dette trykket er at COA fra PC ikke er utstedt ennå, som selger sier selv. Banksy trykk uten COA er verdiløse. Derfor er det noe usikkerhet knyttet til å la disse skifte eier før alle papirer er i orden. Det må jo være en tillit mellom kjøper og selger at dette skal ordnes opp i lenge etter at kjøpet er gjennomført.
En annen usikkerhet er hva PC vil gjøre med disse trykkene og eierskifte…

3 Likes

Burde ikke vennen din vente med å selge før COA er utstedt? Og er det en årsak til at de ikke er utstedt enda?

Andre spørsmlet først:
Informasjon fra POW var at COA fra Pestcontrol ville bli utstedt til samtlige eiere i 2019.
Om årsaken er at de trenger tiden for å få laget dem, betydelig backlog eller en “cooling off period” for nye Banksy eiere vet jeg ikke.

Han er ingen kunstsamler, heller ikke spesielt kunst interessert. Bildet blir sett på som urealisert lotterigevinst som kan brukes på andre interesser.

PS: for å få klarhet i dette med en gang (ikke siktet til deg @Gulosten), jeg er ikke megler, ikke selger ei heller har jeg aksjer i dette eventuelle salget. Det er en vennetjeneste jeg sa meg villig til å gjøre ettersom jeg allerede er aktiv bruker av forumet. Var det mitt (eller hadde råd til å kjøpe det) så ville den hengt på veggen.

2 Likes

https://www.ebay.com/itm/112665322903?ViewItem=&item=112665322903&clk_rvr_id=1492974753179
https://www.ebay.com/itm/192387652691?ViewItem=&item=192387652691&clk_rvr_id=1492906263580
https://www.ebay.com/itm/332490478643?ViewItem=&item=332490478643&clk_rvr_id=1492877768820
https://www.ebay.com/itm/122827638481?ViewItem=&item=122827638481&clk_rvr_id=1492922363504

1 Like

Jeg mente ikke at du er selger, lurer mer på hvorfor du ikke anbefaler vennen din å nettopp vente til 2019 når han/hun har fått COA?

Du skriver jo selv “De fleste som eier denne i dag og vurderer å selge venter nok på COA og salgsprisen i 2019 vil nok reflektere dette.”

Han er klar over det i tillegg til at jeg har anbefalt å vente men han ønsker å selge det nå.

At man trenger cash er en ærlig sak.

Jeg vil anta at når «alle» har mottatt COAene sine i 2019 vil tilbudssiden øke og prisene synke. Så tidspunktet å selge nå er nok fornuftig spesielt med tanke på at dette er et av de minst populære motivene (tenker på V1 som har noen års historikk, men ingenting tyder på at V2 er mottatt særlig bedre i markedet.)

Man ser normalt alltid kort tid etter release at prisene er høyere enn noen uker/måneder etter (sist nå med Pøbel F.eks.) Det er alltid noen som ikke har tid til å vente. Gallerier som har spesialisert seg på Banksy skaffer disse enkelt og de har pt et fornuftig prisnivå sammenlignet med tidligomsetning via eBay (som heller ikke er verifisert omsetning og som enkelt kan være forsøk på markedsmanipulasjon, slik vi også har sett på Finn ifm siste Pøbel begge veier.)

Fordelen for en norsk kjøper er at dette befinner seg i Norge siden trykket per deff ikke er kunst og at tollvesenet dermed beregner full MVA for et trykk kjøpt i utlandet.

Lykke til med salget :blush:

4 Likes

Denne tråden ble automatisk lukket 14 dager etter siste svar. Nye svar er ikke lenger tillatt.