Banksy (UK) tråden

Takk for tips :slight_smile: da ble det en bok og en poster :slight_smile:

2 Likes

Det tok 15 dager fra bestilling til den ble behandlet og sendt… og det er akkurat lenge nok til at jeg måtte inn og sjekke hva jeg hadde bestilt :expressionless: så To gleder på En bestilling! :slight_smile:

Fikk min i dag!

Tykk og fin bok med masssse Banksy!

Lite innblikk;

10 Likes

Ja den boka der var veldig fin!

Er det flere som har fått momskrav på boka fra Posten? Bøker er vel toll- og momsfrie å importere?

Ikke om du kjøper poster også. Kommer boken sammen med annen type vare så mener jeg å ha lest at reglene er noe annerledes.

Ja, var avsender noe “sports-greier” hos deg også?

Har alle fått bøkene/plakatene sine? Jeg fikk mail fra Glasgow Life Shop 18/8 om at pakken var sendt, men har fortsatt ikke fått den. Så lang tid burde det vel ikke ta?!

Fikk ingen mail om at ting var på vei, men fikk pakken for noen dager siden.

1 Like

Jeg fikk;

-13.08.23 bekreftet bestilling (Mail fra Glasgow)
-17.08.23 shipment on its way (Mail fra Glasgow)
-31.08.23 pakke mottatt (fysisk pakke fra Glasgow)

1 Like

Sjekk Posten-appen, den dukket bare opp der hos meg etter noen uker. Hentet i dag👍

1 Like

Ingenting der heller, men takk for tipset. Satser på at den dukker opp etterhvert :crossed_fingers:t2:

Nja, sendt fra Glasgow Life Shop med innhold beskrevet som bok i følgebrevet. Men som «artbook» fra privatnavn Catherine McGurk i Postens faktura.
Jeg bestilte kun bok, verdsatt til 484kr. Fakturert 124kr i moms pluss 149kr i fortolling. Ifølge Tollvesenets kalkulator skal ikke dette koste noe. :man_shrugging:t2:

1 Like

Bøker er moms og toll-frie ja. Dette er en feil.

1 Like

Til info: Etter en liten diskusjon med Postens kundeservice så fikk jeg slettet kravet. Jeg mistenker at de trodde det var en bildebok/fotobok - som visstnok ikke er fritatt.

2 Likes

Om man bestilte bøker sammen med andre varer så skal man betale mva på bøkene.
Sikkert flere som også bestilte postere :slight_smile:

Skal du importere bøker, aviser, tidskrifter og andre trykksaker? - Tolletaten

1 Like

Bok, poster og faktura ankommet! Artig bok med mange flotte behind the scenes funfacts :slight_smile:

Ingen med tote bag her? :grinning:

5 Likes

Joda! Såpass dyr at jeg ikke bruker den til melk og pastaskruer i butikken men…

1 Like

London

4 Likes