I 2019 kjøpte jeg blant annet et Escif verk fra Positive Propaganda. Da fikk jeg også med en Banksy - Visit Historic Palestine plakat. Noen som har noe peiling på verdien av den? Og om det er noen måte å verifisere at den er «ekte»/offisiell?
Disse er vel fra Banksy sitt «The Walled Off Hotel" i Bethlehem, Palestina og har vel historisk sett blitt solgt med kvitteringen fra kjøpet hos hotellet.
Uten kvitteringen tror jeg det blir vanskelig å dokumentere at de er ekte / COA siden disse plakatene er såpass enkle å kopiere / forfalske…
Jepp det jeg også ser for meg. Ville tenkt at Positivr Propaganda ikke hadde falske, men hjelper kanskke ikke så mye uten noe kvittering da jeg fikk den med i en pakke med litt diverse.
Pdf-en til dette motivet ble gitt ut av Banksy for en tid siden så alle kunne printe det ut selv. Derfor veldig vanskelig å verifisere noe som helst, selv med kvittering.
Min fra Walled Off Hotel har et lite rosa stempel fra hotellet på baksiden, hvis jeg husker riktig. (Det er innrammet, så får ikke sjekka, men er rimelig sikker.)
De ekte skal ha det rosa stemplet fra hotellet på baksiden som Alinoe skrev og et blindstempel fra hotellet på forsiden.
Herlig, takk! Da skal jeg sjekke når jeg er tilbake fra ferien. Helt nydelig!
Dette emnet ble automatisk lukket etter 14 dager. Nye svar er ikke lenger tillatt.