Bivirking av Covid pandemien

Ja, vi er jo fortsatt i denne boblen på godt og vondt.
Barnehager / skoler stenges, åpnes. Jobb går opp og ned, karantene, ventekarantene bla bla bla.
Ja det er jo klaging, men noe godt kommer også ut av dette.

Bieffekten av dette er jo at en ikke reiser, en ikke shopper, en ikke spiser ute, en ikke er ute og drikker + + + + som betyr penger spart. Som igjen betyr mer kunst :slight_smile:

Og i tillegg med “ventekarantane” ifbm utbrudd i barnehage + skole så blir det mer tid med ungene og de blir mer interessert i far’s hobby.

5 åringen imponerer stort og alt som kommer inn blir det stilt spørsmål til og skal inn på soverommet hans, han er med på å se på nye verk, plukke opp fra gallerier og posten, pakke ut, henge opp, diskutere rammer (farger mest).
Idag ble han irritert over at et verk fra Hama Woods, som han var med å plukke opp skulle inn på soverommet hans, ble med i bilen til kontoret.
Litt smøring med at “pappa prøver å bare å se om den passer” gjorde han litt trygg på at verket kommer skal hjem igjen.

Vips ringer en person jeg traff for pr. år siden under en utstilling, som holder på med litt kunst, men kun for seg selv. Vi har hatt litt kontakt underveis og vedkommende lurte på om vi ville være med hos et trykkeri for å se på litt prøver på papir osv.

Svaret ble ja og vi ble med
Kommer inn på trykkeriet hvor det allerede er trykket opp prøvetrykk av verket. Litt diskret står jeg og 5 åringen litt bak for å ikke forstyrre, men så ble vi tatt med i dialogen. Det ble vist frem forskjellige papirtyper, prøver med trykk, maskiner / printere etc.
Jeg er jo aldri utlært, så for meg var dette noe nytt og fattet kjapt interesse for å lære mer.
5 åringen sto der og så på andre trykk og fulgte litt med. Men vips så fikk han en pakke i hånden, det var et prøvetrykk. Dette gjorde dagens hans helt komplett og Hama verket ble fort glemt. Så ble masingen på når vi skal ramme inn verket, som skulle på veggen hans når vi kom hjem.
Ikke det at han forstår noe av verket, men interessen for detaljer, farger motiver samt fantasi er tilstede.
Å se 5 åringens reaksjon og interesse gir mer smak og en meget positiv bieffekt / bivirkning av Covid 19 pandemien og at barnehagen er stengt.

Tips: Trenger du nye klær ? Nei, hvem ska du vise det til ? spar penger og bruk det på kunst, når vi er tilbake til normalen igjen, kan du kjøpe klær for å vise andre :slight_smile:

Noen bilder fra dagens besøk hos trykkeriet samt en fornøyd gutt

Siketrykk seanse er neste, håper å bli invitert for å lære litt mer om dette :crossed_fingers:t3:





32 Likes

@JonasLeborg 5 åringen var innom deg igår, han vil gjerne at du gir ham et tilbud :rofl:

1 Like

Supernice!

1 Like

Veldig kult!

1 Like

Min 5åring ble med til ramme-maker sist uke… ble veldig fortvilet da vi forlot åstedet uten å ha med bildene! Har akkurat kommet fra rammemaker nå og bildene står klar for befaring når barnehagen er slutt -en herlig tid! :smiley:

3 Likes

Herlig.