Bølger i bildekant under passepartout

Hei folkens!
Se vedlagt bilde, er dette noe man får gjort noe med så man kan få det flatt, eller er det livets realitet?

Rammemakeren kan fikse med en plate bak :slight_smile:

Ta det tilbake til rammemakeren. Be de legge det i press før de rammer inn. Og legge på ekstra plate bak. Tror litt er normalt, men det der så ikke bra ut

1 Like

Det er litt komplekst og flere grunner til at det der skjer og ikke noe fasit svar. Papiret har helt klart reagert på noe og levd. Å presse papiret inntil med en strimmel av en plate er en quickfix på problemet, ja, men da reagerer ofte papiret andre veien igjen, nettopp fordi det er et organisk matriale. Det har vært høy luftfuktighet i det siste, gi det litt tid til å aklimatisere seg litt igjen og ta det med til en kyndig rammemaker for å se hva som bør/kan gjøres. Et lite tips, bortsett fra å sørge for at bildet ikke er i direkte sol, i nærheten av fuktkilder som planter!, lufteluker, panelovner, peiser osv, er å lene bildet ganske så skrått mot en vegg (med bildet mot veggen). Da vil bakplaten reagere pga tyngdeloven og utligne bakifra. Let me know hvordan det går. Stikk gjerne innom meg med det hvis det ikke setter seg selv.

Samme har skjedd med min Ash - Astronaut.
Regner med det skyldes papirets størrelse, samt at det henger oppe i en trappeoppgang som kun leder til en terrasse.
Samt Murphys lov da, selvsagt.

Murphy, the ever present Murphy😔

Har en la staa jeg skal ramme inn også, så jeg tar deg nok på kornet der og tar den med i samme slengen👍🏼. Når lukker du dørene for sommeren?