Børge Bredenbekk

Har folk sett på Børge Bredenbekk da? Har veldig mye fint synes jeg. Han behersker flere teknikker både tresnitt og realisme.

Han har også en veldig interessant teknikk på sine realistiske tegninger som jeg aldri har sett før. Han tegner inverted, for så flippe det tilbake digitalet i etterkant. Sykt kult.

Et eksempel, her er original tegning

Her er det ferdige resultatet etter han har invertert fargene:

" Color inversion is a photo effect that flips all colors to their opposite hue on the color wheel . For example, white becomes black, green becomes magenta, and blue becomes orange. The interest in color-inverted photography started with analog photography and film negatives".

Pencil art/realisme

Tresnitt

11 Likes

Helt enig, mye flotte arbeider og veldig fine priser!

Jeg har ikke vært så lenge i gamet, og jeg liker det Børge Bredenbekk lager, men for meg så faller min interesse for han ved at han har så innmari mange ulike stiler. Hver for seg er det veldig kult stort sett alt han lager. Men ved å ha så vidt forskjellige stiler så får jeg inntrykk av at det er “lettere” og mer masseprodusert.

Bare en tanke som har slått meg når jeg har sett på bildene han. Mulig det bare er jeg som tenker sånn… Og som sagt, jeg er langt i fra noen ekspert, relativt ny i kunstverden.

3 Likes

Takk for interessen :slight_smile: tross lang erfaring med kreativt håndverk har jeg bare jobbet med kunst i ca 5 år så skjønner at noen synes jeg gjør litt mange ting. Men jeg liker å eksperimentere med teknikker. Tematisk skal d være relativt konsist. I 2023 skjer det :slight_smile: God jul!

15 Likes

Hva er planene for 2023?

Du henger på min vegg allerede, men ønsker p anskaffe flere av dine verk :relaxed:

2 Likes