Børge Bredenbekk

Har folk sett på Børge Bredenbekk da? Har veldig mye fint synes jeg. Han behersker flere teknikker både tresnitt og realisme.

Han har også en veldig interessant teknikk på sine realistiske tegninger som jeg aldri har sett før. Han tegner inverted, for så flippe det tilbake digitalet i etterkant. Sykt kult.

Et eksempel, her er original tegning

Her er det ferdige resultatet etter han har invertert fargene:

" Color inversion is a photo effect that flips all colors to their opposite hue on the color wheel . For example, white becomes black, green becomes magenta, and blue becomes orange. The interest in color-inverted photography started with analog photography and film negatives".

Pencil art/realisme

Tresnitt


15 Likes

Helt enig, mye flotte arbeider og veldig fine priser!

1 Like

Jeg har ikke vært så lenge i gamet, og jeg liker det Børge Bredenbekk lager, men for meg så faller min interesse for han ved at han har så innmari mange ulike stiler. Hver for seg er det veldig kult stort sett alt han lager. Men ved å ha så vidt forskjellige stiler så får jeg inntrykk av at det er “lettere” og mer masseprodusert.

Bare en tanke som har slått meg når jeg har sett på bildene han. Mulig det bare er jeg som tenker sånn… Og som sagt, jeg er langt i fra noen ekspert, relativt ny i kunstverden.

1 Like

4 Likes

Takk for interessen :slight_smile: tross lang erfaring med kreativt håndverk har jeg bare jobbet med kunst i ca 5 år så skjønner at noen synes jeg gjør litt mange ting. Men jeg liker å eksperimentere med teknikker. Tematisk skal d være relativt konsist. I 2023 skjer det :slight_smile: God jul!

24 Likes

Hva er planene for 2023?

Du henger på min vegg allerede, men ønsker p anskaffe flere av dine verk :relaxed:

3 Likes

Gleder meg til 2023 :pray::crossed_fingers::heart:

1 Like

Venter spent på mitt første verk fra Børge Bredenbekk.

12 Likes

Da var min første Børge Bredenbekk rammet inn :smiley:

14 Likes

Ser han har kommet med 10 nye originale kunstverk som er tilgjengelig via nettsiden hans nå. :smile:

10 Likes

Jepp 10 nye original tegninger ligger ute nå, 3-4 solgt.

5 Likes

Må bare igjen få skryte av @Borge_Bredenbekk og en utrolig kundeservice! Fantastisk hyggelig person, tegner og kundeservice :pray:

3 Likes

Støttes! Verdt å nevne at han planlegger en utstilling i Stavanger i november som kan være verdt å få med seg😊 Veldig fornøyd med tegningen jeg fikk hentet ut i går, @Borge_Bredenbekk :+1:t2:

4 Likes

Nye originaler ute nå.

1 Like

Hei og hå, har lagt ut 6 nye originaler for salg på nettsida mi bredenbekk.com. Vises i Porsgrunn aug-sept, Stavanger uke 44 og Bergen nov-dec! Mvh :slight_smile:

6 Likes

Hjertelig velkommen til Børge Bredenbekks soloutstilling “Før Maskinene” på galleri GEO i Bergen. Åpning klokken 17:00 Torsdag 9/11 (imorgen) i Olav Kyrres gate 43. Her kan dere forvente nydelige originale tegninger som virkelig viser hvor dyktig Børge er, og spennende grafikk i forskjellige teknikker og størrelser! Vi gleder oss!

Utdrag fra utstillingsteksten:
“Er det mulig å beundre fortiden uten samtidig å lengte etter den? Kan vi lære av dem som kom før oss uten samtidig å dyrke dem? Kan fortiden også romme fremtid, kan vi forstå det fortidige som kritikk av vårt eget historiske øyeblikk, men uten å henfalle til nostalgien?
Sett fra vårt stadig mer prekære ståsted – der forestillinger om vekst og fremskritt, mer og raskere, har drevet oss inn i ødeleggelse – blir slike spørsmål avgjørende. Hvordan kan vi gjøre det ikke-ødeleggende ved fortiden til noe nytt og virksomt i vår fremtid? Slike spørsmål vekkes også i møte med Børge Bredenbekks arbeider: Enten de er unike resultater av møtet mellom kunstnerens tegneredskap og papiret eller produkter av reproduksjonsalderens analoge og digitale teknikker, manifesterer de en dyp interesse, fascinasjon og beundring for selve den virksomheten det er å fremstille et motiv. "
– Bernhard Ellefsen

Les mer her.

Facebook-arrangement - utstillingsåpning

Håper å se noen av dere der :slight_smile:

11 Likes

Kjem innom ila utstillingsperiode😊

1 Like

Var innom Geo i helga. Veldig fine originaler av Bredenbekk! Anbefaler alle som er i området om å stikke innom.

Ps! Endte med kjøp. Poster bilde i tråden senere :slightly_smiling_face:

4 Likes


Sjukt nøgd med denne gedigne ‘Grumpy Guy’ originalen frå Bredenbekk! Enormt detaljnivå når ein er close på :blush:

14 Likes

2 nye originaler ute.

Ser dog ut som den ene er solgt alt…

2 Likes