Bytte til Artglass - anbefaling og ca. kostnad?

Ramma inn en del silketrykk, tresnitt og litografier av Ingrid Kristensen Bjørnaali i sommer (forøvrig en veldig dyktig kunstner, barndomsvenninne, sjekk ut noe av arbeidet hennes her), og gikk for vanlig glass i stedet for kunstglass av økonomiske grunner.

Angrer selvfølgelig nå, bildene fortjener bedre glass, og lurer derfor på om noen her inne har noen gode erfaringer fra rammemakere i Oslo/omegn som de vil anbefale til en slik jobb til en OK pris?

(Dårlige) bilder av noen av trykkene - litt fortjent «reklame» for Ingrid :sweat_smile::

«Nord-Norge» - tresnitt


«Daniel» - litografi

«Januar» - litografi

«Reduksjon» - tresnitt

«18. mai» - litografi

8 Likes

Bare gjør det selv? Da er du bedre rustet for evt annen kunst du kjøper inn som må modifiseres, og du sparer mye penger. Det er ikke noe Hokus Pokus på sånne enkle oppgaver.

Stiftepistol for Glasstift 518,-
Harde glassitft 125,-
UltraVue UV70 - Refleksfritt glass 919,- for 50*70
Forseglingsteip 249,-

Hvis du uansett vil til rammemaker, så er Linn Rammer Inn AS i Ski veldig bra, Galleri Kollekt i Oslo like så,

7 Likes

Godt tips, tusen takk! Ikke tid akkurat nå, men kan jo bli et fremtidig hobbyprosjekt å lære seg :blush:

Veldig bra tips fra @Gateprofeten her, men 50 x 70 cm glass for 919,- er ca 180kr dyrer enn når eg får min lokale rammemaker til å skjøre glass i denne størrelsen for meg.

Når eg gjorde kun bytte av glass på et bilde som var 88 x 71 cm stort så betalte eg kr 1032,- i 2019 for dette hos min rammemaker. Leverte da bilde inn innrammet med “vanlig glass” og hentet det igjen med kunstglass. Bare sånn til referanse :slight_smile:

Mye fine verk, de fortjener refleksfritt glass, om det måtte være TrueVue 70 eller GroGlass AR70 spiller nok ikke så stor rolle :slight_smile:

4 Likes

Tusen takk for tips og referansepris!

Pleier å bruke Rammeverkstedet Stig Strømme. GroGlass. Anbefales for de som holder til i Oslo! Solid håndverk og en god del rimeligere sammenlignet med mange av de større og mer kjente rammeverkstedene i Oslo.

1 Like

Husker jeg fikk tilbud på 2200 av Artifix Sagene for å bytte til kunstglass på en innramming på 70x100

1 Like

For bare glasset, eller jobben også?

Det var bytte også.
Glass på AFKs Laugh

2 Likes

Are you on about art glass or museum glass? I know for most of us this isn’t possible, but I got art glass for one pic from Lithuania, cost €60ish.

Art glass