Chuck Sperry

Ble litt overrasket over at det ikke allerede finnes en tråd for denne karen. Jeg er usikker på hvor kjent kunsten hans er i Norge, men jeg syns i hvert fall han fortjener en tråd! :slight_smile:

Chuck sperry er en amerikansk “old-timer” innenfor silketrykk-feltet, der han trykker på både papir og trepanel. Han har vært aktiv siden 1985 og er mest kjent for konsertplakatene sine, der jeg vil påstå at det han har laget for bandet Widespread Panic er det mest populære. Disse blir trykket for hånd, signert og nummerert, og fungerer derfor også som kunsttrykk. Ofte blir disse motivene også lansert i en ren kunstversjon, uten “konserttekst”.

Legger ved bilder av noen av verkene hans. Han har produsert mye opp igjennom, så gjerne google hvis dere vil se mer.

Hva syns dere om Chuck?







3 Likes

Prøvd meg på et slipp her og der, men de blir røsket bort på sekunder! Vanskelig å få tak i utenom på annenhåndsmarkedet. Liker kunsten!

1 Like

Ja, det har blitt sånn, dessverre… Jeg tror det er praktisk talt umulig å score på et slipp uten bot nå. Prisene på slipp er som regel relativt lave også, på et nivå der de aller fleste kan ta seg råd. Så det gjør det ekstra vanskelig.

1 Like