Conor Harrington (IRL) Tråden

Igjen et dårlig motiv som blir til trykk dessverre, i mine øyne.

5 Likes

Er enige med dere her. Hadde håpet på noe annet selv.

Synes denne Muralen var kul og hadde håpet noe i denne retningen eller stilen han hadde før.

7 Likes

Noen som kjøpte det siste verket? Så det var tilgjengelig ganske lenge sammenlignet med salg av tidligere verk.

Liker CH veldig godt, men ikke så fan av disse to siste motivene.
Ser for øvrig ut som trykket fortsatt er tilgjengelig på hungryboybooks

3 Likes

:grimacing:
Conor burde få et bedre team rundt seg som hjelper han med enkle ting som å velge motiver til trykk som vil fenge.
Han har en god katalog med motiver å velge fra og presterer å produsere trykk av de minst interessante gang på gang.

6 Likes

Enig! Tenk om dette hadde blitt trykket :star_struck:
173B7822-B09B-45A6-9B75-20966084D05F

15 Likes

Fremdeles ikke utsolgt

2 Likes

Hva tenker folk på mer generell basis, siden en del kunstnere nå plutselig ikke selger ut, betyr dette implisitt også at verkene er ned i annenhåndsmarkedet. Noen som har tro på at prisene på utgivelser kommer ned ? Det kommer vel også til ødelegge annenhåndsmarkedet. Kanskje det naturlige utfallet er at opplagene går ned i størrelse ? (Dette er på generell basis og beklager om det ødelegger tråden), admin kan evt flytte innlegget til egen tråd evt

Det er ikke til å unngå at med økte kostnader i husstandene og røde børser så langt i år at mange har mindre penger å bruke på overskuddsforbruk som jo blant annet kunst er.
Min teori er også at de vanlige husholdningene rammes mest, så det er den “billige” kunsten, altså trykk, som vil ha mest nedgang i etterspørsel. Dette vil gjelde både nylanseringer og bruktmarkedet (les: Lavere priser kortsiktig).
Jeg vil tro opplagene heller vil gå ned enn at man senker prisene nevneverdig på lanseringene.

Når det gjelder Conor Harrington tror jeg både motiv og makroøkonomi spiller inn. At opplaget er på 150 tror jeg også er for mye. Hans siste trykk som slo skikkelig an, Grab Your Guise, Transformer og Hide and Seek, hadde opplag på 60, samt motiv som ble bedre mottatt (ca. samme priser).

3 Likes

Hvem refererer du til når du sier “en del kunstnere”? Forrige releasen til Conor (hvor motivet for øvrig nesten ser helt lik ut som denne) var også tilgjengelig en god stund etter slippet.

Som Ulrik nevner blir økonomien til husstander litt trangere med rentehevinger osv., så blir spennende å se om det påvirker både kommende slipp og andrehåndsmarkedet

Bare en del releases jeg har fulgt med på den siste tiden, selv siste slippet til Kaws, ble ikke utsolgt de første par minuttene

Det kan jo tenkes at mange av de som vanligvis kjøper (f.eks Kaws) legger det ut for salg med en gang varen er mottat. Når markedet tilsynelatende er i en form for tilbakegang, så er det vel lett å anta at det ikke er like populært å ta den risikoen. Som resulterer i at pågangen på release er mindre. Er nå det jeg har tenkt uten at jeg har noen form for peiling på hva jeg snakker om.

1 Like

Jeg tenker flere her er inne på en viktig faktor mtp økonomi. Det er klart folk merker på lommeboken når mnd utgifter stiger med over 5000kr+. Da er det mindre penger å bruke på «lek&moro». Kanskje også enkelte ser seg tvunget til å selge.

Jeg spådde jo en nedgang i pandemien og tok kraftig feil. Så vi får se hva som skjer fremover.

Ellers tenker jeg at interessen dabber litt av bl.a rundt Conor fordi motivene hans er mindre spennende og svært lite variert. Det gjelder kanskje noen av de andre også?

1 Like

Conor slippet gikk elendig kun pga motivet.
Fansen er skuffet over valget. Alt for mye viss vass og det flagget er alt for dominerende i bildet. Selv flipperne tør ikke og ta i det når de så hvordan det forrige trykket gikk på annenhåndsmarkedet. Her på KV ble det ikke solgt for kostpris engang.

Conor har utrolig mye kult han kan lage prints av, men har bommet totalt de 2 siste gangene.

Enig med @Ulrik han trenger ett bedre team i ryggen når det gjelder valg av fremtidige prints release

3 Likes

Dette er gøy å se fra Conor!

Ser han er i Colombia med Sainer, det hadde vert noe å fått et samarbeid mellom de to.
Aner ikke hvordan de skulle fått det til, men fantastiske kunstnere begge to :heart_eyes:

3 Likes

Discover Los Angeles - On Conor Harrington


Link til galleriet CONTROL - hvor utstillingen snart åpner:
image

2 Likes

Merkelig dette med CH og trykkene - for noen meget få år skulle alle ha dem.
Nå er ikke trykket fra august utsolgt ennå - ser som det er nevnt tidligere i tråden - det er gjentagende og langt fra hans beste, men folk kjøper Sandra C. og alle bildene hennes er like som allle hårstrå på mitt hode.
PS. Jeg eier ikke noen verk av Harrington, så det er ikke promotering fra min side.

12 Likes
3 Likes

Er det nokon som har noko innsikt/informasjon om endringa i trykk som blir lansert? Eg var frelst av trykka tidligare, men har ikkje hatt interesse av det som har blitt slupe dei siste åra. Nokre av “maske”-trykka og tidligare variantar var slåande, no har dei siste føltes kjedeligare for min del.

Det kan godt hende at dei siste verka tiltaler andre samlarar enn meg, men eg savner dei sterke og flashy trykka. Kall det gjerne kjedelig og repeterande, men for min del kunne han godt kjørt fleire variantar som ligner på dei mest fengande trykka.

1 Like

Har «The Unveiling» på vegg og elsker det trykket. Ellers har jeg hatt Fight Club på radaren lenge, men mangler plassen :heart_eyes::heart_eyes:

3 Likes