Danny Larsen

Han selger fra sin nettside også!

3 Likes

Andre som kjøpte?

1 Like

Jepp:-)

2 Likes

Ja😊

2 Likes

Da er det minst 4 kjøpere fra veggen! :wink:

3 Likes

Hvis det er noen som vurderer å selge “As the night lifts”, så er jeg interessert:) Send PM!

Soloutstilling på Blaafarveværket til våren!

10 Likes

Ny utstilling: Six summers up hos Redhouse gallery

https://www.redhouseoriginals.com/exhibitions/danny-larsen-six-summers-up

For purchase enquiries please contact us via email: info@redhouseoriginals.com

6 Likes

Klarte å sikre meg denne:-)

8 Likes

Hvordan ligger prisnivået?

Helt ok tror jeg (Ikke så dreven i å vurdere). Verdt å sjekke ut hvis det er noe igjen. Tror ganske mye er solgt allerede. Mener at orginalene ligger på ca 1500-2500 pund. Betalte ca 700 for As the night lifts - Veldig fornøyd!

1 Like

Gratulerer! Her sov jeg i timen. Var det kun et eksemplar av “As the night lifts” tilgjengelig?

Tror det, men send de en e-post. De er veldig hyggelige og hjelpsom:-)

Prøver. Sendte de en mail om akkurat det samme bildet før noen måneder siden men de svarte aldri:(

Danny Larsen ‘Darkness’ at Theodor Kittelsen Museum | Coming Soon

Danny Larsen ‘Darkness’ at the Theodor Kittelsen Museum

View this email in your browser

The long-anticipated ‘Darkness’ exhibition, featuring original paintings by Danny Larsen will open on Friday 22nd May at The Kittelsen Museum, in Vikersund, Norway. After a year of postponements we are delighted to let you know that Larsen’s stunning new collection will go on display in his homeland.

We are excited to offer an exclusive opportunity to purchase paintings from the museum exhibition. These works are yet to be seen by the public or listed online, so it gives us great pleasure to extend an opportunity for collectors to acquire work in advance of the opening.

Please see the selection listed below and click here to request the catalogue for ‘Danny Larsen: Darkness’

We are happy to ship worldwide - for further details please contact us via our email or call the gallery directly on +44(0)1423 884400.


Tomorrow’s Ghost
Acrylic on linen canvas
Signed
50cm x 70cm
Framed
£5,000
Enquire here

"Larsen’s motifs lure us into the darkness of Krokskogen and the other wild places the artist has wandered. Yet there is often a light guiding us along the path. Nature is open and inclusive, quiet and still, even as fear of the unknown lurks in the shadows."
The Kittelsen Museum


Kald Kvist
Acrylic on linen canvas
Signed
30cm x 40cm
Framed
£3,500
Enquire here

A self-taught artist, Danny Larsen’s paintings emulate the beauty of historic landscapes, often but not exclusively depicting his Nordic homeland. Created through precise and repetitive action, stippling acrylic pen onto canvas or paper, Larsen’s practice is a propensity for shadow and light that capture the majesty of nature, elevating viewpoints and aspects that are often overlooked.

Initially coming to prominence as a professional snowboarder, travelling and performing across the globe, Larsen has since shifted his energies to the visual arts and has exhibited internationally in Paris, London and Austria. In 2019 the artist had his homecoming in collaboration with Schoph for ‘Head – Heart – Hand’ at Akersgata 1, where for the first time he was able to show the people of Oslo and the wider world his view of their shared surroundings.

Larsen: “Like snowboarding, art offers both freedom of self-expression and proximity to nature.”


Ved Åskammen
Acrylic on linen canvas
Signed
50cm x 50cm
Framed
£4,500
Enquire here

To coincide with the Oslo exhibition, we are also showing two original works on paper alongside ‘Schoph: The Quarantine Paintings’ at the gallery in Harrogate, a subtle hark back to the artists’ joint headline show ‘Head Heart Hand’ in 2019. These drawings are as enriched with detail as the above paintings and have never before been displayed in the flesh.

For purchase enquiries please click here


Waves
2018
Pen on Botanical Ultra Smooth paper
Signed
36.1cm x 26.5cm (14.21” x 10.43”)
Framed
£2,500
Enquire Here


Icebreaker
2016
Pen on Botanical Ultra Smooth paper
Signed
35.2cm x 26.5cm (13.85” x 10.43”)
£1,750
Enquire Here

Danny Larsen at the Kittelsen Museum 2021 - watch the exhibition trailer here:

We are delighted to be reopen as usual, Monday to Fridayfrom 10am - 5pm, with our current exhibition ‘Schoph: The Quarantine Paintings’ showing until 15th May 2021.

Click here to request The Quarantine Paintings catalogue

Now Showing:
Banksy, Florence Blanchard, Thomas James Butler, Tracey Emin, Christian Furr, Keith Haring, Damien Hirst, David Hockney, KAWS, Danny Larsen, Gered Mankowitz, Henri Matisse, Horace Panter, Candie Payne, Bridget Riley, David Rusbatch, Seen, Schoph, Nick Walker, Andy Warhol & Jonas Wood.

For any purchase enquiries and further details please click here to contact the gallery or call us direct on +44 (0)1423 884400. We look forward to welcoming you back into the gallery soon.

We would love to keep you informed with future events and exhibitions, to update your preferences for how we contact you please click the button below:

Update Preferences

9 Likes

Mottok trykket «And then it was all gone»skadet under frakt. Har blitt tilbudt kr. 1000,- i bidrag til konservering/utretting av skaden - evt kan jeg returnere det. Lar skaden seg fikse til dette beløpet?

1 Like

Kan jeg spørre hvor du kjøpte fra?

Jeg fikk det sendt fra Blaafarveværket og mottok det i helgen. Stusset selv på et lite hakk på plastlokket, men har ikke tenkt på det da jeg hadde tenkt med til rammemaker med det i morgen (og åpne det der). Måtte sjekke litt nøyere når jeg så din post og det ser jommen meg ut til at jeg også har fått en skade!

Jeg er ny i kunstverden og dette er mitt andre trykk. Er dette noe som er vanlig at skjer ved forsendelser, og hva kan en forvente av reparasjon?

Legger ved bilde for at dere kan hjelpe meg å vurdere om dette er skade av noe særlig karakter.

Jeg er ganske sikker på at begge de skadene skal fint la seg rette opp. Hvis man er litt tøff kan man jo prøve seg selv til og med. Skal det på vegg kan man sannsynligvis også ramme det vekk. Men det ser ut som skaden er skjedd i pakking, når man ser at begge har samme brett i lokket. Det er kritikkverdig

Meget stusselig tube til og sende med posten er det også.

1 Like

Er i tvil hva jeg bør gjøre med dette. Ser foreløpig ut til at eneste tilbud jeg får fra Blaa er å heve kjøpet. Jeg ønsker dette på veggen, så det er litt vanskelig å akseptere. Det er en liten skade som lar seg reparere, vil jeg tro. Men en har nå betalt for et trykk i fin form, noe det ikke er nå… Gjelder ikke forbrukerkjøpsloven i slike tilfeller?

Var innom rammemaker som mente at det var bare å ramme inn og glemme det. Synes selv at det var litt useriøst. Men kanskje en bare skal akseptere slike småting?

Avventer svar fra konservator. Noen som har tips om konservator i Bergen, andre enn Espasnak? Kan dette være en jobb for rammeverksted?