Danny Larsen

Jeg tror hun er Ekaterina er den eneste i Bergen. Hadde selv et bilde hos henne for å rette ut en brett. Ble veldig fornøyd.

Mitt Danny trykk (tåkestrå) kom med en liten støyt helt øverst på arket. Lite problematisk da det skulle rammes inn og opp på vegg. Hadde det vært midt i motivet derimot, da hadde jeg nok gitt beskjed/opphevet kjøpet/ forventet nytt trykk.

De har nok ikke vært helt heldig med dette slippet. Mitt “And then it was all gone” hadde to mindre merker på kantene. I tillegg er arket meget rugglete. Rammemaker mente det muligens var utsett for fukt da det lignet på ruggler fra akvareller. Muligens dette kommer av håndkolereringen. Det er også ett gult merke på høre side av trykket. Muligens dette også er “hådkolereringen” som har gått litt utenfor trykkflaten. Andre som har dette på sine? Legger ved noen bilder av skader og merke. Har sendt epost til Blaa ang. skaden men har ikke mottatt noe svar enda. Tror de sliter litt med reklamasjoner fra flere enn oss fra Kunstveggen.


Dette spiller ingen trille, er ikke noe behov for konservator så lenge det er på kantene og ikke inn på motivet. Dette rammer seg fint ut, få det opp på veggen og legg ut bilde :grinning:

1 Like

Fikk det samme gule på mitt. Tror det er fra håndkoleringen. Mitt hadde og skader nede langs nedre kant og begge hjørnene. Kontaktet galleriet og fikk kun valg mellom å beholde eller returnere. De skyldte på at skadene nok var kommet under trykking. Bildet var elendig pakket inn så syntes den forklaringen var tynn. Kontaktet da Danny, som sa at han ikke hadde gitt fra seg og signert bilder som så sånn ut. Fikk tilbud om å bytte i et bilde han hadde igjen, men sa at jeg kunne prøve å fikse det med sprit, q-tips og vekter, før vi evnt byttet. Bra service av kunstner, dårlig av galleri. Bildet mitt var også full av svarte hår, så ut som kattehår.

2 Likes

Litt som å få tilsendt en helt ny bil med riper i lakken. Fint kjørbar så da lar vi det ligge?

8 Likes

Om man har skader i motiv eller signatur er jeg enig, da bør det fikses/erstattes, og det bør galleriet stå for - spesielt når de har pakket så amatørmessig som det ser ut til på bildene her. Når det kommer til små bretter i papiret klint heeeelt ute i en kant som skal rammes ut uansett har det nada å si, kunsten er jo akkurat like fin.

2 Likes

Godt, men trist å høre at jeg ikke står alene om en dårlig opplevelse med Blaa.

Har samme gule merkene langs trykkanten. Tror det stammer fra håndkoloreringen.

Fikk også pelsen av en halv katt i rullen min…

Rammer det gjerne inn som det er (og satser på at kantskadene går i glemmeboken), men da ønsker jeg å få en annen unnskyldning fra galleriet enn at “slike ting er et håndverk hele veien fra papirprodusent til post kan slike ting dessverre oppstå.” En liten kompensasjon hadde vært ok.

Enig

Fikk tilbud om 1000kr i kompensasjon men mitt var nok mer skadet enn de dere har vist. Har returnert mitt og fått pengene igjen men bittert å ikke ha trykket også

1 Like

Kjekelig å høre om de dårlige erfaringene. Har kjøpt fra Danny ved flere anledninger og det har alltid vært bra. Han kunne tatt seg både mye bedre betalt,!økt antallet per edisjon eller økt frekvensen på slipp, men han har droppet det fordi han vil at de som kjøper skal digge det. Tipper han synes det er veldig kjipt med en sånn fuck-up fra Blaa og at han også vil verdsette konstruktiv feedback! Så send en mail med noen tips, uten å være for sinte. Et svært, håndkolorert trykk til 6k fra en kunstner med solo på Blaa er en ganske god deal:)

7 Likes

Hei. Jeg likte disse trykkene veldig godt. Er det slik å forstå at man kan ta seg en tur på Blaafarveverket og kjøpe seg et av disse motivene?
Hvilket prisleie ligger disse trykkene i (dersom det er lov å spørre om det).

Hei, de ble utsolgt på få minutter. Mener de gikk for rundt 6000kr.:blush:

2 Likes

Selvfølgelig ble de det. Er helt fersk så jeg må nok være mer fremoverlent dersom jeg skal få noe på veggene som tiltaler meg. Takk for tilbakemelding.

1 Like

Det Redhouse originals som selger for Danny. Pass på at du får nyhetsbrev derfra. Lykke til!

1 Like

Du kan jo forsøke å sende en Mail til redhouse gallery eller Theodor Kittelsen-museet å høre om noen eventuelt har avbestilt/trukket seg🤞

1 Like

Jeg sendte en e-post til museet og spurte om de hadde noen trykk til salgs, men det var etter stengetid så jeg får vel svar mandag.
Takker for gode tips, har bedt om å få en katalog tilsendt fra galleriet også. Får nok lese meg litt opp i forhold til det å være ny i forholdt til kunst, er jo mange gode tråder her på forumet som jeg må ta meg tid til å lese.

Hei. Da jeg var på utstillingen for to siste trykket på Th. Kittelsen-museet for to uker siden, skulle det siste trykket bli hentet samme dag.

Mottok mitt også med det gule. Og større skader langs kanten, en skikkelig bøy på større deler av det ene hjørnet og generelt ikke i veldig god stand. Og hår i tillegg.

Satser på at det meste lar seg ramme bort. Elsker motivet så vil helst ikke returnere det igjen.

Rullen var feilfri. Så virker ut til at det ikke er særlig forsiktige folk som har håndtert dette.

Jeg bestilte fra Redhouse - håper jeg slipper sånne leie ting🤞