Dåpsgave

Har planer om å kjøpe ett kunstverk i dåpsgave til mitt fadderbarn. Prisklasse inkl. ramme: ca. NOK 3.000 - NOK 4.000.

Har tenkt litt på MW - Sneek Peak. Noen som har gode forslag på kunstnere/ kunstverk som kan være aktuelle. Dåpsbarne er en gutt om dere finner det relevant.

Ang. «Sneak Peak» så er jeg interessert i å høre hva markedsprisen er i dag. Pris ved slipp var vell ca. NOK 3.500 inkl. alle kostnader. Regner med de går for under dette i dagens marked?

1 Like

Joy-trykkene til 1500-lappen er kanskje en grei begynnelse for den lille samleren?

Joyprints.no

Blekkspruten til Louis Masai er jo også fremdeles tilgjengelig hos GP

2 Likes

Skulle til å nevne Masai sitt jeg også, helt perfekt for ett barnerom i tillegg! også er det unikt med begrenset opplag som er stas. Kjøpte dette selv for fremtidig bruk :slight_smile:

1 Like

Jon Burgerman “Soft Tiger” (ref disse Jon Burgerman | Soft Tiger (Large Format) (2022) | Available for Sale | Artsy, som selvsagt er ekstremt overpriset - disse ligger på rundt 6K på ebay).

Jeg har et slikt trykk (den store varianten) med noen små skavanker fra frakt som jeg kan la gå for 1500-2000 NOK. Rop ut om du er interessert (Stavanger-basert) så sender jeg bilder.

3 Likes

Hva med siste trykket til Liu Yan (Back to earth).
@Nick posta det akkurat i Nye kunstkjøp. Jeg har også kjøpt det.

Fin pris. Med innramming er du fortsatt innenfor budsjett.
Ballonger, verdensrom og astronauter - lukter dåpsgave lang vei!

5 Likes

Barnslig sine bilder falt i smak hos barna her i huset.

2 Likes

Louis Masai har mye barnevennlig, men Joy sin med skilpadden er vel moro også?

1 Like

Whatson under kost - eller til kost - er en no-brainer. Dog, … sjelden observert.

1 Like

Dette her :relaxed::partying_face:

En erfaring jeg gjorde var å velge et motiv som var veldig søtt og passet godt når barnet var veldig liten, men nå barnet ble større og fikk egne meninger måtte bildet vekk, da det var for «barnslig»:joy:.
Så mitt tips er å velge noe som er kult for barnet når det blir 10-12 år gammel også. Slik sett er jo f.eks MW et kult valg synest jeg.

1 Like

Takker for alle svar og tips. Jeg har en MW-Sneek Peak som kan giis. Alternativet med Joy sin Tjommi er også veldig aktuelt. Har også sett litt på bilden til Ronny Bank som ett alternativ. Bilde til dåpen blir det uansett. Tusen takk for gode innspill😊

1 Like

Hva med Karin Dahlin ?

Hva cmyk skurktur? Eller a215 - 'banna dretavær

Hei, ser tråden er et halvt år, men siden det er konfirmsjonstid (evt. navnefest?) igjen - hva med Doodletwins? Jeg kjøpte et lite trykk (500,-) som falt i smak blant kidsa i huset.

Se f.eks.:

1 Like