Dårlige erfaringer med FedEx og UPS

Ikke noen bedre erfaringer med UPS her på Færøyene. I går kom det en pakke til meg med noen bøker, ette mye leting om hvor pakken var fant jeg ut at den sto i bagasje oppbevaringen på Lufthavnen på Vágar - så fikk en venninne som kom med flyet i går kveld til å ta den med seg inn til byen. Ringte UPS i København å spurte hvorfor de ikke hadde levert den til meg i Tórshavn, fikk til svar vi har ingen bud på Færøyene.
Tror det er like vanskelig over hele verden med UPS, prøver å få alle som skal sende noe til meg å bruke en annen transporter. FedEX går fint her, de har samarbeider med Postverket her og alle pakker blir levert på døren av de.

Hvordan kommer man gjennom hos Fedex for å prate med en kundebehandler? Den roboten de bruker er ubrukelig og går i loop bare :face_with_symbols_over_mouth:

5 Likes

Sist jeg satt i telefonkø gjorde jeg det i arbeidstiden. Tok rett over 60 minutter før jeg fikk snakka med en… som ikke kunne hjelpe🤮

3 Likes

Trykker på tastetrykk 1 for å snakke med en norsk kundebehandler.
Så spør roboten hva det gjelder. Første gang så prøver jeg å si hjelp med en levering som har stoppet hos tollen. Så begynner den å henvise til nettsiden bare. Og begynner å spørre på nytt hva den kan hjelpe med.

Andre gangen prøver jeg å spørre om jeg kan prate med en kundebehandler. Da spør den hvorfor jeg trenger hjelp med å prate med en kundebehandler. Så sier jeg ønsker å prate med en kundebehandler og da begynner den å henvise til nettsidene og begynner på nytt igjen bare.

Får prøve å ringe TNT på mandag. Det er Fedex som har overtatt leveringen for TNT. Har aldri hatt problemer med TNT tidligere.

Fikk et tips av en hos TNT for å komme gjennom hos roboten til Fedex. Tastetrykk 1 for å snakke med en norsktalende kundebehandler. Når robot spør hva du trenger hjelp med så sier du bare trenger hjelp. Så vil roboten begynne å henvise til nettside osv. Når den spør igjen så sier du med en streng stemme trenger hjelp. Det fungerte 3 av 4 ganger. Ene gangen så begynte den å spørre om kundenummer og pinkode men lot den bli ferdig og sa trenger hjelp så kom jeg gjennom.

3 Likes

Flere slike tale roboter sender deg direkte til kundeservice om den oppfatter frustrasjon, typ banneord :sweat_smile:

1 Like

Kan jo ikke være hyggelig for kundebehandler som får så mange sinte telefoner/kunder. Når man først er forbanna på den roboten for å bare komme gjennom.

På’n igjen. Har ikke gitt tillatelse til å legge pakken utenfor døren. Bor i blokk som jeg også sa på telefon til vedkommende. Er ingen kode for å åpne døren. Kun nøkkel.

Har spurt om jeg kan hente pakken selv. Det tar 24 timer å få svar på det også om det lar seg gjøre. Det må sendes en forespørsel.

Det tok kortere tid fra leverandør til Norge enn fra Lillestrøm til Oslo.

Håpløst!

3 Likes

Om noen har tid kanskje ringe Forbrukerrådet. Kanskje det finnes noen regler mtp pålegg om minimum kundeservice hos så store bedrifter.

3 Likes

Prøvde å ringe men telefontiden hos Forbrukerrådet er 9-14, får prøve i morgen hvis jeg husker det :slight_smile:

3 Likes

Siste kolli kom i dag(levert i 10-tiden). Levert av Bring. Ingen som ringte på forhånd. Var heldigvis hjemme og fikk tatt i mot pakken. Sjekket sporingen litt før han kom og nå, det står fortsatt at pakken er på Fedex sine lokaler.

Sendte dem en Mail i går og skrev at pakken ikke må legges utenfor siden jeg bor i blokk. Fikk denne mailen 40 minutter etter pakken var levert.

Elendig av dem, men heldigvis har alt kommet frem til slutt :blush:

Ja er glad for alt har kommet sånn at jeg slipper å styre mer med Fedex.

Det er fredag, sol og snart helg så skal ikke klage mer :smiley:

2 Likes

Har hatt flere lignende hendelser med fedex, der de sier at pakken er hos sentralen hos Lillestrøm, men så viser det seg at den har ligget på det lokale postkontoret i flere dager, og der de sier at pakken er ute for levering mens de viser seg at den fortsatt ligger i Lillestrøm, som er på andre siden av landet. Fedex er forferdelig på levering, fortolling og kundeservice. Styrer unna gallerier som bruker dem.

5 Likes

Fedex og UPS.
UPS har (ifølge sporingsmeldinger) forsøkt å levere en pakke til meg siden midten av april, men hevder at jeg verken responderer på ringeklokke eller telefon. Det stemmer selvsagt ikke, og kundesørvisen er en parodi.
Er det naivt å ønske at noen skrivekyndige med litt innflytelse sender en e-post til så mange gallerier/kunstnere som mulig og be dem heller bruke DHL?
Virker som at den gjengse oppfatning er at DHL faktisk lever opp til sitt gamle slagord: «we keep your promise». :package:

3 Likes