Dårlige erfaringer med FedEx og UPS

Hei.

Er det andre på KV som i likhet med undertegnede, har svært dårlige erfaringer med «kundeservicen» til FedEx og UPS? Bruker anførselstegn her, da jeg mener det hele er en stor vits.

Hos FedEx opplever jeg at de verken er å treffe på telefon (ingen som svarer), chat (virker ikke å være et reelt alternativ), eller på e-post (svarer ikke på gjentatte henvendelser).

Hos UPS har jeg tidligere opplevd kundebehandlere som verken snakker norsk (høres ut på summetonen som de sitter i utlandet et sted), eller kan hjelpe med noe som helst. Jeg hadde en forsendelse som sporløst forsvant underveis, men opplevde i etterkant at mine henvendelser pr. telefon og e-post falt for døve ører.

Et annet fellestrekk ved disse to selskapene, er at sender ut en e-post om at leveransen er på vei, for så å sende den tilbake til lageret med begrunnelse i at mottaker ikke var hjemme. Ikke stemmer det de hevder, og ikke gidder de ta seg bryet med å ta en telefon.

På meg virker disse to selskapene ytterst amatørmessige og useriøse. Og etter å ha lest litt tilbakemeldinger på nettet, kan det tyde på at det er en god del andre med like erfaringer. Foretrekker selv å bruke de nasjonale postselskapene rundt om i verden ved forsendelser, noe jeg mener er langt bedre. Og billigere. Av private aktører, har jeg stort sett gode erfaringer med DHL. De er også raske med å levere.

Og bare for å unngå eventuelle misforståelser: Jeg verken jobber i eller har økonomiske interesser i Posten eller DHL.

6 Likes

Stemmer på en prikk med min erfaring. DHL leverer bra. Fedex og UPS er ytterst håpløse. Sliter enda med at Fedex resender meg en faktura de slettet for to år siden. Kommer med 6 mnd mellomrom. Så er det å ringe Fedex og innkasso-selskapet deres og spørre hva f… før de igjen sier den er slettet. Good times.

3 Likes

Har samme erfaring som deg…

et tips hvis du bor i nærheten av Lillestrøm, så kan dra bort til FedEx-kontoret der, og som regel får du løst saken på dagen (min erfaring). Mail/chat/tlf blir aldri besvart…

1 Like

Samme erfaring. DHL svarer raskt og er hjelpsomme IMO. Strekker seg for å finne gode løsninger :blush:

3 Likes

Min erfaring: DHL er toppers både til import og eksport. Fedex og UPS er derimot ondskapen sjøl. En tragedie,
Ha en fin kveld :slight_smile:

2 Likes

De skulle ansatt noen nye i ledelsen som skjønner hvor fundamentale problemene er for å få det rettet opp. Slik det er nå virker det ikke som det er vilje til å endre noe som helst. Har selv dårligst erfaring med fedex, både skader og elendig behandling av feilfakturaer.

4 Likes

Samme!
DHL er bra, svarer, leverer, lytter og diskuterer.

FedEx og UPS er totalt ubrukelige på mye. Har hatt FedEx både ødelegge pakker under sending, tulle dem bort (for å finne dem igjen) og hatt dem bruke nærmere 43 dager på en pakke fra Canada til Norge (før Covid) for så å finne ut når den endelig kommer frem at de har ødelagt den på en av strekningene sine.
De måtte f.eks sende pakken tilbake fra Oslo til Chicago, for å sende den tilbake til Oslo. Årsaken var “export var gjort feil i USA” og dette var vist nok ikke bare en “paper exersice” som kunne fikses via PC (hallo, vi er i 2021) og derfor måtte den fysisk fraktes tilbake. Så returnert til Norge, og da skadet stygt…
Har flere historier også, men prøver å bruke DHL Global Express når mulig.

2 Likes