Dårlige kjøp-tråden :)

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=77035627

Her har vi vel en som litt vel optimistisk :joy:

Kanskje litt optimistisk men fortjener ikke å være med i “Dårlig kjøp” tråden etter min mening.

Hehe, du får si det til azi da :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 Like

Kjøper du Dolk TR til 40.000 så må jeg personlig si at jeg ville definert det som et “Dårlig kjøp”. Sier ikke at Dolk i seg selv fortjener å havne i denne tråden.

Det er helt greit, da får vi være enig i å være uenig. Jeg synes ikke den prisen er så langt unna at den kan defineres som et dårlig kjøp. Spes da også mtp at motivet er veldig populært og det kan spekuleres i hva som videre vil skje med verdi av dolk og folks interesse rundt hans gamle motiv fremover etter hans nye show. Men det er spekulasjon seff.

Har gått flere til 40k så ikke så på jordet som du mener

2 Likes

40k som utgangspunkt må være helt i rett gate slik jeg ser det. Ikke alle kjøpere som behøver å tenke på å prute det ned noen få tusen heller. Har man pengene er det ikke et dumt kjøp etter min mening. Men hvis du vet om et TR til salgs for noen titalls tusen under dette, så tips meg gjerne :yum:

1 Like

Spennende å se at salgstråden min lager slik tumulter mens jeg er inne til HV-øvelse. Kunst-terapauten min har frarådet meg å delta i flere prisdiskusjonstråder, men gøy å se at det ikke er ensidig kritikk i alle fall. Lurer på hva frøken/fru Kristiansen føler er rett pris.

Azi har ruga lenge på den karamellen der og det står 40k eller bud, samt kan være villig til å bytte. Moderat prisøkning på over et år siden teddy prisen ble diskutert her hvor en ble solgt til 37,5k og kommer sjeldent med byttemulighet. Er glad han droppet å nevne at evnt salg ville finansiere ferie/sofa :wink:

1 Like

Kan nok fås billigere. Om 10 år, kanskje noe ler? Dolks mest klassiske bilde til denne dag

1 Like

Om det er verdt 40 000 eller ikke får bli mellom selger og kjøper.

Det jeg ikke kan fatte og begripe er hvorfor vi stadig må minnes på at dette er Dolks beste og mest ikoniske og flotteste og bla, bla motiv. Er det virkelig slik at de aller fleste liker dette best eller er det dyrest fordi alle andre mener det er best og derfor bare MÅ ha det?

4 Likes

Skulle tro at Dolks mest ikoniske motiv var noe han har sprayet i Bergen, typ Che eller buekorps med mye historie. Førsteinntrykk av Teddy er at det er ikonisk og mest populære, men over tid – så synes jeg teddy print har mistet mye av gnisten for min del (canvasene er dødsfet) og kunne heller tenke meg zooicide, prison painter, police line eller crown, uavhengig av pris. Skal sies at jeg en inhabil, siden jeg ikke har noe dolk i samlingen.

Gått for 50 også de der…

Persoling hadde jeg vært villig til å betale 30-35.000 maks. Hvis noen er villig til å betale. 40.000 så er jo det supert for selger. Det er jo uansett markedet som bestemmer prisen. Masse lykke til med salget ditt :slight_smile:

Hva er buekorps?

Buekorps: http://lmgtfy.com/?q=buekorps

Okei - det var et dårlig forsøk på å være festlig :stuck_out_tongue_closed_eyes:

2 Likes

Selgeren vil kun ha seriøse henvendelser! :joy:

6 Likes

Hva er en fair pris på Cosmos nå. Har solg og byttet bort de to jeg hadde for et par år siden. Hvis prisen er i nærheten av dette angrer jeg på at jeg ikke satt litt lenger på de :wink:

Denne er vel priset (3)-4 ganger for høyt?