David Walker og Nick Smith

Noen som har kjennskap til David Walker eller Nick Smith?

Kom over noen bilder av deres verk på nettet og synes de så meget bra ut !

Walker :

Smith

Ja følger begge på ig, mye fett :wink:

Nice - takk for tipset!

David Walker ver en av de første jeg begynte å følge med på, men sluttet raskt da jeg syntes kvaliteten på arbeider ble dårligere og dårligere for hver dag som gikk. I dag bruker han billige triks til å få ting til å se kult ut.

Nick Smith har jeg ikke noe forhold til, men ser jeg ut som en dårligere versjon av Invader.

Synes hans siste trykk er meget kult, hvilke billige triks tenker du på?
Ser sammenligningen til Invader, pga bruk av preprodusert materiale, ellers ingen likhet :smile:

Jeg ser på oppdelingen i bildene over og det er billige triks for å få ting til å se kult ut. Særlig i street art er det flere og flere som havner i en kategori som handler mer om grafisk design enn kunst og Walker har blitt en av de for meg.

En jeg syntes lager bedre kunst rundt fargeprøver er Shawn Huckins med hans Paint Chips serie.

Kunne ikke vært mer uenig angående Nick Smith og ser ikke linken med Invader som er fokusert rundt close-up pixler og mosaik, og ikke fargeprøver eller pantone. Nick Smith sine originaler, om vi f.eks igjen skal bruke “Bigger Splash” så er det 1,176 håndmalte chips, med egne titler på hver eneste chip som refererer til originalverket. Siden “Bigger Splash” av Hockney er basert på et fiksjonelt svømmebassing i California så er alle titlene på Smith sine chips byer eller distrikter i California. Andre temaer på de andre. Dette er det første fete og velutførte kunstnen jeg har sett rundt pantone og jeg synes han fortjener all suksess som han nå hadde med sin siste utstilling. Meen, smaken er som baken :wink:

2 Likes

Skal svare deg senere @grimupnorth, men nå må jeg få et par timer på øyet før flyet mitt går kl 0600 i morgen.

Det er desverre slik at smaken ikke er som baken og noe er direkte dårlig (sikter ikke så mye til det som er diskutert over).

Fins mange bak-ender som er direkte dårlig :wink:

2 Likes