Det er på tide med en godteri-tråd for alle som liker god skjokolade, lakris og andre godsaker.
I kveld nyter jeg Lakris fra Bülow.
Prøver å blåse liv i denne tråden, må da være noen av medlemmene som liker det søte liv og ikke bare meg.
Dagens sjokolade Summerbird, Amazonas 61% greie plater å ha i kontorskuffen - den høye kakao % gjør at den ikke smelter så raskt ved skiftende temperaturer, men smelter raskt i munnen som mange med høyt kakao innhold ikke gjør - fin og rik smak til å være en ren sjokolade. Bruker denne også til å lage drikke sjokolade, 1 liter melk til 200gr sjokolade og fin til kake bakst. Finnes også i 100gr plater men koster ca 20% mere i kg pris og det du sparer er greit å heller bruke på mere sjokolade, så blir livet søtere.
Sidespor, men som sivilingeniør henger eg meg opp i grafen, kva representerer y-aksen? Ein slags intensitet frå 0-10?
Har forøvrig kjøpt diverse sjokolade med kaffeabonnement frå Kaffebox, og uten at eg er nokon kjennar er det veldig godt med god sjokolade som er laga skikkelig saman med god kaffe.
Y aksen tror jeg representerer intensiteten fra 0 til 10, som du skrev. Men egentlig tror jeg kun det er reklamebyrået har funnet på det som en del av designet for å underbygge Summerbird profil som “luksus” sjokolade. Har sikkert ikke sett like dyrt ut med et søylediagram, men i dette tilfelle ville det blitt mere rett etter mitt syn, når den øverste kurven får 4 forskjellige indikatore.