Hei,
Litt off topic, men er det noen av dere som er aktiv på plattformen Discord? Eller kanskje vi her inne er mer på nivået “EDB”?
Hei,
Litt off topic, men er det noen av dere som er aktiv på plattformen Discord? Eller kanskje vi her inne er mer på nivået “EDB”?
Jeg har lastet det med, men skjønner ingenting. Burde vi lage en egen Kunstveggen Discord?
Var derfor jeg spurte ;). Jeg har begynt å sette meg inn i hvordan det funker og kjører et par servere. Jeg har valgt å kalle serveren noe annet enn Kunstveggen fordi det har jeg strengt tatt ikke rett til å kalle den (da du er grunnlegger der). Men synes det er mye bedre om man samler dette under en paraply.
Prøvde å sende deg en mld, gi beskjed om den ikke har kommet frem. Mulig jeg gjorde noe feil når jeg skulle sende den.
Aldri hørt om, men måtte sjekke. 2020 versjon av Mirc ??
Er ivrig bruker av Discord. Bruker det daglig
Bruker discord til andre ting, fabelaktig programvare men ser ikke helt merverdien for kunstveggen sin del. Bortsett fra tale selvfølgelig. Kunne heller laget club på clubhouse for det
Kan noen enkelt forklare hva Discord brukes til?
Discord blir hovedsaklig brukt av gamere til å snakke sammen mens de spiller.
Veldig bra og enkel programvare.
Litt som teams bare at det er grupper/servere.
Discord er en samhandlingsplattform som er i stadig vekst. Brukere går bort fra andre fora for å heller benytte seg av discord. I starten var dette utviklet for gamere, men etterhvert har dette vokst seg utover gamer-rommene. Flere bedrifter er begynt å bruke det. Ulike miljø er begynt å bruke det. Du finner f.eks servere som Art Club - “The Art Club is a creative community dedicated to all genre of art”. Kanskje ikke like stort som kunstveggen, men de har 13.000 medlemmer. Eller en annen server. Art Lounge - “The largest art server on discord. We accept ALL types of artowkr: stylus or pencil, new or experienced, show it all!”. Den har bare 30 000 medlemmer.
Microsoft har nylig gått ut å sagt de er interessert i å kjøpe discord. Det snakkes om at de vurderer verdien til å ligge på rundt 10 millarder dollar. Lommerusk.
@Ulrik er dog inne på det. Jeg vet ikke helt om kunstveggen får noe merverdi av å ha en server. Personlig tenker jeg ikke det skulle erstatten webløsningen, men kanskje være et tillegg? Et steg nærmere en helt annen digital verden? I dont know :). Discord tipper jeg har en mye bedre tilgangstyring. Og kan gi andre muligheter som kommer litt “gratis”. En god mobil-app osv.
Jeg brukte et par timer på å raskt smelle opp et eksempel på hvordan en server se ut på discord. Her er det jo full fleksibilitet. Som å definere ulike roller (Galleri, kunst-kjenner, kunstner++).
PS: Nei, de to verkene er ikke til salgs. Er kun jeg som leker meg med hvordan en kan ha ulike auksjoner løpende på serveren.
Du var litt raskere enn meg med ref. til interessen fra Microsoft
Som nevnt over her, så føler jeg at dette blir en videreføring av IRC, sliter litt med å se nytteverdien for kunstveggen.
Vi hadde egen “gruppe/kanal” for et av de største forumene for hip hop i gamle dager på IRC, men det dabbet av etterhvert og du endte opp med en liten gruppe av de samme traverne hver dag. Ikke at det var noe galt i det, men nytteverdien for forumet totalt var såsomså. Men veldig hyggelig for oss som var der ofte, hehe.
Takke meg til forum i trygge omgivelser her
Har selv brukt slike sammenligninger. Altså IRC. Forskjellen er nok at discord er mer tilgjengelig. Ja om du ser bort fra de andre funksjonene som er en del av tiden vi er i (voice og video).
Til de som aldri har testet discord. De som starter med # foran navnet er tekst baserte rom. De med er voice kanaler.
Skulle man fått en kunstveggen discord må det jo være som et tillegg. Ikke for å erstatte. Ville så den serveren skape interesse hos andre?
Når det gjelder aktivitet. Så er det vel mye de samme folkene som går igjen her også ;).
Jeg har absolutt ikke noe imot konseptet, er bare logistikken jeg er litt usikker på.
F.eks; auksjoner(siden jeg så det var en del av test-layouten)
En auksjon som påbegynnes på discord-serveren vil jo ha en mye mer begrenset rekkevidde enn en på forumet vil ha. Men samtidig kan du jo også ende opp med en kjernegruppe hvor det er lettere å pushe seg imellom.
Det blir vel litt som med NFT diskusjonen som pågår nå, om dette er det som vil definere kunst fremover eller ikke.
Jeg vil sikkert teste discord gruppen, men jeg tror ikke det er noe jeg vil aktivt benytte.
Kunstveggen opererer/opererte også med auksjoner på facebook. Med tilgangstyring og ulike roller kan man på discord faktisk sette det opp slik at en ikke får lov å starte auksjoner før en kommer opp på et spesifikt nivå. Hva sier regelen her inne. Må ha vært aktiv her i 3 mnd, eller husker jeg feil?
Personlig tror jeg utfordringen blir å få folk aktiv/benytte seg av en slik plattform. Selv om plattformen er meget bra Den er på flere nivå faktisk bedre enn et forum
Hva med aktiviteter som dette;
Jeg hadde definitivt blitt med om det blir laget en server.
Kan nok fungere som et greit supplement til forumet.
Da har kunstveggen sin egen lille lekeplass på discord;
Dette er satt opp i lag med Gard. Et utgangspunkt så får man se hvor det bærer hen. Anbefaler folk å benytte applikasjonen for tlf. Her er det enkelt å delta på diskusjoner etc. Discord har også en standalone klient for pc om en ønsker dette. Jeg bruker selv begge deler.