Dolk buffet

Dolk sitt mest kjente motiv i Bergen og det første som ble bestemt bevart og innrammet av kommunen er nå blitt buffet. Er det en misunnelig gatekunstner eller har hr. Lundgren selv vært på ferde? Hva tror dere?

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/13086700_1149292191803348_5374715355159488561_o.jpg

1 Like

Tror også dette er Dolk selv. Kommer litt omtale nå før nye utstillingen: well played!

1 Like

Frem med kluten og vask det vekk Jeg liker ihvertfall motivet under bedre. Det ville overrasket meg stort om han selv løper rundt og gjør det her. :slight_smile:

Dette må være Dolk selv. Stensilkunsten er død. Liker konseptet og fargene.

Du liker rosa kruseduller? :joy:

1 Like

Jeg liker rosafargen ja. Finnes mange nyanser av rosa. Liker også at du er litt provosert over at man kan like dette.
Kunst må ha evnen til å provoserer . Dolk er på riktig vei mener nå jeg.

Neida er ikke provosert, jeg bare prøver å forstå… Synest av og til det virker som jo mindre kunstnerisk evne noe krever jo større er begeistringen hos noen :grinning_face_with_smiling_eyes: mener ikke å tråkke deg på tærne, jeg synest det er helt greit at du har en annen smak en meg :wink:

1 Like

Enig med @rik2vik dette var fete greier, smoothe farger, drøye linjer og totalt abstrakt finish.
Er fortsatt keen på medlemmer i ironiklubben min, PM om noen blir med :grinning:

4 Likes

Et ikonisk motiv som får deg til å tenke ødelagt av… rosa dritt.

Mener jeg.

4 Likes

Jeg lurer på om dere som syntes dette er god og interessant kunst også syntes at en tagg av en annen graffitiartist på en hvilken som helst annen vegg er like flott og interessant? Om jeg skulle gjette, så ville jeg gjettet at nei, det syns dere ikke. Men det burde det kanskje være, eller?

Dette er forøvrig ikke buffing av Dolk sitt motiv, men cap’ing.
Hensikten med buffing er å vaske bort eller male over/fjerne piecen.
Cap’ing som er tilfellet her, er å klusse over en piece, som et tegn på ‘disrespekt’ ovenfor han/hun som malte den opprinnelige piecen.
Om det i dette tilfellet er Dolk selv som har cappet sin egen piece, så er det litt interessant, ja.

5 Likes