Dolk canvas - Prisnivå

Hvordan er prisnivået på de forskjellige Dolk canvasene? Jeg tenker spesielt på Graffiti remover, Toy, Bombsuit, Hjertemannen (er det en historie bak dette verket?) og Buekorpsgutten… Er opplagene de samme på alle?

Vet det er mange som selvfølgelig ønsker at sitt canvas skal være verdt mest mulig, men om noen har spesifikke priser/salg å vise til hadde det vært interessant.

Er vel rundt 100k+ Mener jeg så hjertemannen på finn.no for en liten stund tilbake for rundt den prisen.

Her har de painter canvas til Dolk: http://www.graffitistreet.com/artists/dolk/

Vet ingenting om opplagene er de samme på dem.

Håper et ga en bitteliten pekepinn :slightly_smiling:

1 Like

Pris varierer ut fra størrelse (fysisk) og antall i opplag samt motiv. Enkelte er 1/1 mens andre er vel 1/15. Størrelse går vel fra 100x70 til 2x2m+, prisene nå ligger vel fra 80’ til 250+

Hjertemannen er vel ed 6, 1x1m og ligger på 80-90

2 Likes

@Bateman har helt rett.

Motiv er også viktig, en pekepinn er at motivene som er populære på trykk ofte er det i lerrettversjonen også (de ser jo tross alt 100 ganger bedre ut på canvas) :smiley:

Hjertemannen er btw en av Dolk’s mest populære motiver i Bergen:

2 Likes

Dolk koster fra 60 000 og oppover. Hvis du er på leting etter et lerret kan du sende meg en melding.

1 Like

Hjertemannen er tilgjengelig hos Reedprojects hvis den ikke er solgt allerede.

Den er solgt og gikk for 90.000

Du vil nok finne at priser på kjøp og salg av lerret i denne klassen er informasjon som både selger og kjøper ønsker å holde for seg selv. Det er jo også få av disse som går på auksjon så det er vanskelig å gi eksempler. De fleste dolk lerret skifter eier direkte mellom privatpersoner.
Etter min mening er motiv viktigere enn opplag. Du vil også “få mer for pengene” desto større og mer unikt lerretet er fordi du konkurrerer mot færre kjøpere.

Er du på utkikk etter noe kan Gard hjelpe deg og så vil du sikkert få en PM fra en annen dolk-connoisseur på denne siden som kan skaffe det meste. Begge vil gi deg god hjelp og rettferdige priser.

2 Likes

Takk for tips her og på PM.

Det ble posta et kjøp/bilde av et Bombsuit lerret på forumet nylig. Finner ikke det igjen. Sletta? Vil gjerne høre fra den som posta det. :slight_smile:

1 Like

Der var’n! Mulig jeg trenger briller. Må ha en liten bildebank å vise samboeren når jeg (vi…) skal se på muligheter. :wink:

2 Likes

Dette emnet ble automatisk lukket etter 14 dager. Emnet kan ikke lenger svares på.