Dolk original

Selger et unikt Dolk bilde fra 2004. Bildet var en promotering av hans første utstilling “Dolk Vs. Strøk” på Tilsammans i Bergen og kan sees på som en del av starten på hans karriere i galleriene. Bildet er på papp og rammet inn hos rammemaker med museumsglass.

Ønsker 95 000 kr. Bildet har stått hos Fineart til 135 000 kr, men dette var grunnet provisjon og ønsket pris før provisjon fra meg. Taksert til 120 000 kr, men mener selv at dette er for mye å be om i dagens marked…

32 Likes

Ny pris, 80 000 kr. Ønsker ikke pruting på den prisen, da blir alternativet å ta den ut av markedet.

1 Like

Jeg synes dette er en veldig kul piece, men er det virkelig “pruting” hvis noen mener verket er verdt under 80k?

Ser det ligger flere lerrett på Finn nå fra 60k og oppover. Min erfaring (uavhengig av kunstneren) er at verk på canvas ofte prises høyere enn verk på papp…

Lykke til med salget :+1:

Morsomt intervju med Dolk og Strøk her: graffiti.no - STRØK & DOLK intervju

2 Likes

Takk for det! Verdien på kunst er vel flytende avhengig av etterspørsel og marked. Så blir priser kun veiledende. Nå har jeg satt meg en minimumspris på 80 k, så jeg definerte pruting som et passende ord etter ønsket pris og har ingen ønsker om å sette en fast verdi på originalen :wink:

Det intervjuet var det som fikk meg interessert i streetart og de to gutta :slight_smile:

1 Like

Er dette egentlig et Dolk verk? Hvis jeg har forstått det riktig så er dette en utstillingsplakat for en fellesutstilling med både Dolk og Strøk, og siden begges sjablonger er blitt benyttet på denne papplaten vil jeg tro at dette er et samarbeidsverk mellom Andreas og Anders?

Det er så absolutt et Dolk verk. Du har nok ikke forstått det helt riktig, det er en original sprayet motiv av Dolk på papp, som var en promo for hans første utstilling på Tilsammans i Bergen. Det du har fått riktig, er at dette var en utstilling i samarbeid med Anders Gjennestad aka Strøk. Ut ifra originalen så har Anders satt sin logo på verket og det røde i bakgrunnen kan være Andreas sitt verk, så du kan godt si at det er et samarbeidsverk av to av mine favoritt Street artister i Norge :slight_smile:

Ja, da har jeg forstått det riktig at dette er et samarbeidsverk mellom disse to :blush:
Lykke til med salget :+1:t3:

1 Like

Takk for det! :slight_smile: Jeg er usikker på hva som eventuelt Anders har gjort i bildet, men finner jeg ut av det skal jeg føre opp Anders i salgsteksten :sunglasses: