Dolk på Finn.no

Men det er god sammenheng der da, da man ofte kjøper det man liker :wink:

Lerretene på fineart var kanskje på kommisjon for en som kjøpte opp mange om ikke en hel utstilling noen år tilbake ?

Høres sannsynlig ut. Han brant dem iallefall skikkelig!!

Her tror jeg meningene er like mange som der finnes trykk. Liker selv meget godt både Balaclava, Pig og Sleepwalker som vel Ingen regnes som hans beste. Mener det var en slik “topp” 5 på gamle KV?

Noen som sitter med en kronologisk liste for nå de forskjellige verk ble laget første gang? Hadde vært moro å se:-)

Jeg synes Sleepwalker er helt nydelig. Gir meg mye mer enn den bikkjen med en krone. :blush:

3 Likes
2 Likes

Klart man overbeviser seg selv om at ens egen situasjon er bedre enn den er. Et kjent psykologisk eksperiment der deltagerene ble bedt om å rangere kunstverk underbygger dette. Deltagerene fikk et av verkene de hadde rangert midt på treet, og da de noe tid senere ble bedt om å rangere verkene igjen ble det kunstverket de hadde fått rangert mye høyere. Litt ekstremt, men samme mekanisme som gjør at man kan være / føle seg så lykkelig og tilfreds som man noen sinne har vært, selv få år etter å ha mistet armer og ben. Alt er relativt. En smule off topic - sorry

2 Likes

Max 20 i poll… Dolk har 31 silketrykk via hmp :confused:

  • prisoner
  • circus
  • grande lovers
  • police line
  • priest
  • teddy riot
  • boxer
  • prison painter
  • kitty riot
  • mushroom girl
  • balaclava
  • toy
  • bomb suite
  • crown
  • graffiti remover
  • idea painter
  • vandal
  • 3 x chief
  • chief
  • sleepwaker

0 stemmegivere

  • officer down
  • pigmask
  • pig
  • i am your father
  • evolution
  • The last mona
  • paintbrush girl
  • leap
  • girl with teddy
  • winner
  • shrink

Oj, her blir det trøbbel når favoritten ligger sammen med rasket under avstemmingen:)

Sry :confused: Var en tricky utfordring å ekskludere en del av trykkene som havnet under der. #testpoll

Praying Girl fikk ikke være med under engang? :sweat::wink:

Det er vanskelig å velge ett trykk. Jeg rangerer flere i den ypperste eliten av trykk, og dagsform avgjør hvem jeg liker best.

1 Like

I tillegg har vi Pope, Punk, Puppy Love, Burger King, Che, Old School og hvis vi er grei så tar vi med The Ape selv om dette ikke er et trykk. Da må vi også ta med Nam, Car Crush, Grenade Lovers Wildlife edition og Che Wildlife edition.

1 Like

iknow… tok kun hmp, hvor zooicide og praying girl gikk under radaren…

Et lite sidespor, men Dolk har solgt for ca 23,6 mill på prints via HMP… Hvor stor er egentlig dolk i kroner og ører? Orker ikke tanken å prissette canvasene og eksterne prints… men… nærmere 50-75 millioner? Når man reflekterer over hvor mange trykk han har gitt ut, så er det veldig forstålig at han endrer rettning…

1 Like

Skattelistene viser i hvert fall gode tall :wink:

1 Like

Her er den lista du nevner:

Dette var resultatene etter en avstemming av “Dolks topp 5” på forumet i des 14/jan 15. Det var 26 medlemmer som svarte. Vi satte opp de vi likte best fra 1 til 5.

Ved å gi 5 poeng til nr. 1, 4 poeng til nr. 2 osv ble listen slik.

1.Teddy Riot - 56
2.Prison Painter - 38
3.Crown - 38
4.Grenade lovers - 36
5.Vandal - 21
Girl with teddy - 21
Kitty Riot - 20
Last Mona - 17
Toy - 16
Police line - 16
Zooicide - 16
Old school - 15
Shrink - 15
Idea Painter - 13
Mushroom girl - 11
Praying girl - 6
Evolution - 6
Punk - 5
Bombsuit - 4
Balaclava - 4
Graffiti remover - 4
Che - 3
Winner - 3
Prisoner - 3
Leap - 3

1 Like

Ja, totalt sett det samme som ett moderat Warhol lerret:) Alt er relativt.

Alt i hele verden er relativt :confused:

Rart ingen stemmer GR, er veldig undervurdert bilde av Dolk.

1 Like

Ser forresten at Prison Painter nylig er solgt hos ReedProjects for 30’

Jeg skjønner lite av dette, et trykk går for 30 og det samme lerretet på 1x1 meter, opplag 3, går for maximum 120 laken. Det er ikke normalt.