Dolk på Finn.no

Kjedet meg litt og tok en rask opptelling på Finn.no over hvor mange annonser som faktisk solgte Dolk. Med søkeordet Dolk i kunst-kategorien kom det opp 197. Av disse var det 48 annonser som faktisk solgte en eller flere Dolk. Sånn, da vet dere det!

2 Likes

Hvor mange har du solgt på finn da? :sweat_smile: Og NÅR skal du poste bilde av CODn din? :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Interessant! Hvordan fikk du opp statistikk over hva som faktisk ble solgt? Kunne vært moro og sjekket tilsvarende på andre kunstnere også.

Fikk ikke opp noe statistikk. Jeg gjorde en manuell telling av annonser raskt og uhøytidlig, men det viser at det har gått inflasjon i bruken av Dolk som søkeord, omtrent som på eBay. Jeg er like skyldig som andre, men jeg trodde det ikke var blitt så gale. Noen annonser har også flere print så antallet er rundt 60 vil jeg tro.

Det som var interessant var at de fleste dolkene var på de første sidene, noe som indikerer at Dolk blir solgt raskere enn annonser uten Dolk. På slutten var det gamle annonser med mye ræl.

Prisene er også kilde til litt humor. 30.000 for The Ape er helt vanvittig (15.000 maks) og jeg fant et Pøbel lerret jeg brukte lang tid på å selge og knapt fikk solgt til 30.000, omtrent til det dobbelte av det jeg solgte for. Mye optimisme der ute.

3 Likes

Mange som selger til drømmepriser på Finn om dagene ja. Syntes det var bedre når Finn tok seg betalt personlig. For mye flipping og samme annonsene som publiseres igjen og igjen. Verste er de som republiserer for å nå opp igjen i søk og epost alert.

2 Likes

Ah, nettopp. Skulle ønske annonser som førte til salg faktisk ble registrert og gjort tilgjengelig for søk. Trenger ikke være med pris, bare en statusendring fra “til salgs”, til “solgt”.

Det har utvilsomt blitt mye lettere å publisere en annonse nå som det er gratis og ingen ting å tape på det. Overraskende var det likevel at det var så få Dolk annonser som faktisk er Dolk-relatert.

“På slutten var det gamle annonser med mye ræl”. Tør jeg spørre hva du karakteriserer som ræl? :slight_smile: Jeg tenker sånn at de som har lagt ute en stund kan være lettere å prute ned prisen på, og da er det jo kjipt om man kjøper noe ræl. Hehe.

Med ræl mener jeg print av kunstnere uten videre 2. håndsverdi, print kjøpt av flippere uten teft ellerdirekte dårlige print

1 Like

Jeg er nok litt skyldig der, jeg har nok lagt inn banksy og dolk på salg av martin whatson. Da får man jo hits

En annen ting her. Jeg føler at de aller fleste printene som legges ut på Finn av Dolk blir liggende i lang tid. Mange som har urealistiske forventninger pga Finn-prisene som mange også tar utgangspunkt i. Grenade Lovers til 25k er jo et prakteksempel. Dette har vel vært publisert flere ganger til 25k nå og lagt i mange mnd. Police Line til 25k også er jo rimelig drøyt. + mange andre eksempler. Føler mange “prøver seg” nå når Finn har blitt gratis i håp om å få solgt til overpris ellers beholder de printet selv.

Stemmer bra det, en del du finner på finn får du til 50% andre plasser, sjekket senest en del trykk i dag og mange som har høye forhåpninger…,

Allikevel, selv om jeg ikke har Dolk på finn, har den svake kronen endret markedet. Utlandet er ikke et godt alternativ lenger for oss norske ‘kunstomane’ samlere… Så da er det alternativet ‘lukket’ for øyeblikket ( delvis ).

Dette er jo et trykk som man kan få kjøpt for rundt 12 000 gjennom andre kanaler, som viser litt hvor forskjellig pris det er. Jeg fikk f.eks kjøpt det for 10500 i februar.

Blir jo som @Bateman da sier, man får det til halv pris andre steder.

10 500 er uansett veldig lavt. Prisene har også steget en del i 2014.

Tok en ny opptelling på Finn. Nå er det 67 av 239 (28% mot 24% ved første opptelling) som er Dolk annonser, så det ligger rundt 80 trykk ute akkurat nå. Antageligvis en del som har ventet med å legge ut.

Altså, 10 500 var et kupp, men vil si prisnivået burde ligge på 14-17, ikke 21-25.

Enkelte på finn har rett og slett druknet i møllers tran: http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=55334123&q=Dolk&sort=0&ref=fas

6 Likes

Jepp såg den selv, han kan ikke ha fulgt med i timen :stuck_out_tongue: løk

ikke bare på finn det går vilt for seg, var ikke du på jakt etter denne @Jtraet ? :smile:

http://printdrop.com/index.php?target=product&product_id=16485

Altså, jeg bare sier det altså, hvis noen vil ha min I am your father for, tja, 12-13.000 så kan det hende at det motiverer meg for å selge. Just sayin’ lissom.

2 Likes