Dolk på Finn.no

Hehehe, jeg vet ikke helt hva jeg skal si :smiley:

For å si det sånn, det er ikke bare finn.no, og er enig med deg.
Fikk nettopp tilbud av et galleri i London på TR.(sendte forespørsel for 7 mnd siden)

Har handlet der før, og vært fornøyd med prissettingen, men denne gangen hmmm…

TR 5000 pund uten ramme, nå nærmer vi oss ‘Banksy’ tilstander, er det aksjemarkedet (oljesektor) som skaper bølge i ‘vår’ verden? 5000 pund vil da si ca. 59000,- (dagens kurs)

Rest my case

Fikk svar fra Hang Up Urban på £4100 for TR. Jeg fortalte Carla hva jeg mente om den prisen og hun var i grunnen enig. Det var eier som ville ha den prisen.

Spørs om ikke Dolk skal opp å tette tomrommet etter at Banksy forsvant inn i💰-space.

Ser at en av Dolks aller aller fineste, etter min mening. Er kommet på finn i dag , Prison Painter 25k. Hva mener dere, er det der landet ligger om dagen?

Hvis de to Teddy Riotene som lå på Finn til 35 og 36 nettopp ble solgt for dette, vil jeg si, JA- most def.

Ja, den har en dyr inramming… Tror nok han får solgt den :wink:

Var en innrammet som gikk på finn for 1 mnd siden for 20k. Den lå ute i en ukes tid før den ble solgt (Jeg var med og forhandlet på denne). Ca 20k er nok rett pris. Kanskje 22k med denne innrammingen. Rart at selgere som skryter av innrammingen ikke legger ut bilder av denne syntes jeg.

1 Like

Tror det kan kalles latskap, rett og slett.

Venter til denne går litt ned i pris da:-)

2 Likes

Oppfordring: Om noen kjeder seg så kan man jo ta en ny opptelling nå. Det er mange Dolk-er på finn om dagen, og såvidt jeg kan bedømme er noen av prisene helt ville. Enkelte trykk har ligget ute i flere måneder, og folk blir regelrett sur om man prøver å prute ned noen tusenlapper. :smile:

Som den lettlurte tosken jeg er tar jeg utfordringen på strak arm.

Av 239 treff på Dolk - Antikviteter og kunst - kunst er det til salgs 71 print og 1 lerret av Dolk. Noen av annonsene har flere Dolker til salgs så det reelle antall annonser med Dolk til salgs er lavere.

Husker jeg la ut min indignasjon rundt spammingen av søkeordet Dolk på Finn på det gamle forumet, men da ble jeg ledd ut av og fortalt at det var så bra fordi da kunne man finne annen kunst man ikke var kjent med. Jeg spådde at vi ville få eBay-tilstander. Og rett fikk jeg. Skal legges til at jeg selv misbruker søkeordet. Gidder ikke være den eneste som holder på prinsippene når andre ikke gjør det :wink:

4 Likes

Synes igrunn den jobben bør være opp til finn eller HMP for å beskytte “varene” sine

Ligger en Police Line ute på Artnet nå for 1200usd (neste bud er 1300). +20% blir det ca 12500NOK og så kommer fortolling og frakt i tillegg - men fortsatt billigere enn den til 25k som ligger på finn nå :wink:

Bare et tips om noen her fortsatt leter…

https://www.artnet.com/auctions/artists/dolk/police-line

2 Likes

Kult. Er artnet.com solide saker?

Hvorfor er det + 20% - er det Artnet sin “kommisjon” som kjøper må betale?
Ellers et meget bra bilde fra Dolk til rimelig sum, enn så lenge.

Hammer/Purchase Now Price Commission

Selgers kost:

Under 2,000 USD 15%
2,000–4,999 USD 10%
5,000–7,499 USD 8%
7,500–9,999 USD 6%
10,000 USD and above 0%

Kjøpers kost:

Winning bidders receive step-by-step emails that guide them through the post auction process. The buyer pays the seller for the winning bid amount and taxes (if applicable), and arranges shipping using our partnered shippers or any shipper of their choice. artnet Auctions separately collects a 20% buyer’s premium on all lots.

Et kostbart system, eller er det bare min mening?

Ser ut til at det er Police Line-bonanza på finn om dagen. Tre stykker ute nå. Fra 25k til 18990.

Ser ut til at det er Dolk bonanza generelt. Veldig mange lerreter til salgs på finn.

Selger folk unna pga de er forvirret av Dolks nye retning?