Kan noen antyde pris for Angel på lerret av DOLK, malt på turkis bakgrunn, har også et annet upublisert lerretbilde av DOLK som vurderes solgt , men det kan muligens føre til debatt,
Dimensjoner?
Wow… spennende!! Har dessverre ikke nok erfaring til å vurdere verdi. Men gleder meg til å følge denne linken:blush:
bredde 83cm høyde 100cm
Jeg vil si 50-60k i dagens marked, alt etter om du har hastverk med å selge eller har veldig god tid… Angels er ikke av hans mest populære motiv og muligens bakgrunnsfargen kan trekke opp/ned prisen noe, alt etter kjøpers preferanser.
Håper vi får vite hva det andre er?
Personlig vil jeg nok mene at denne liggere høyere enn som så, men det er jo markedet som bestemmer til slutt
Har jo vært en hvit en på Finn en god stund til 70.000 som foreløpig ikke er solgt. Det gir jo en pekepinn på hva markedet frem til nå ikke er villig til å betale, selv om den helt sikkert er verd det(?). Jeg skulle gjerne kjøpt den om jeg hadde pengene, men det har jeg ikke…
tenkte mere siden dette var en litt spesiell utgave
ps! Jeg betaler gjerne 50 K for den, og jeg har ikke engang lysst på den, så over 50 burde den nok gå, men som sagt, marknaden bestemmer …
Syrlige kommentarer vil jeg helst bli spart for! Ikke la denne siden bli UTTRYKK FOR LAVMÅL!
Et lerret blir som regel kjøpt fordi det skal henges opp på en vegg og ikke lagres på et mørkt loft. Hvis det ikke er i et ungkarsrede, er det som regel en interiørsjef i heimen med noen ideer om fargevalg og at det skal matche sofaer, gardiner, puter etc… Dermed vil et slikt lerret som regel være verre å møblere i et rom. Det er vel heller ikke tilfeldig at de fleste lerreter av denne typen har hvit eller annen nøytral bakgrunn. Et godt eksempel er Leap - et supert motiv men helt forferdelig bakgrunnsfarge å få aksept for hos interiørarkitekten.
Det lages også flere realitydokumentarer om husselgere som ikke forstår hvorfor ingen vil kjøpe huset deres fordi de selv mener at markedet har misforstått hva som er “riktig verdi” Ingen liker at ens egne verdier er verdt mindre enn hva markedet mener, men ønsker man å realisere verdiene nå, har markedet alltid rett… Dessverre eller heldigvis, alt etter som
Hunter: Nå vet jeg ikke om min kommntar var den syrlige, men poenget mitt var vel bare at jeg mener den er verd mere, men lar den ligge
Toris64: den samme går til deg, men helt enig, interiør biten betyr en del, samt at man ikke alltid nødvendigvis er objektiv
blir litt kort her ettersom jeg skriver via mobil. touchscreen og meg tar litt tid, sansynligvis opp mot en time
Jeg så heller ingen syrlige kommentarer i tråden så fint hvis han er litt mer tydelig på hvor han føler seg støtt…
Han har stilt et spørsmål og da må man også akseptere at folk tar seg tid til å svare, selv om man nødvendigvis ikke liker alle synspunktene som kommer opp…
Legg det ut på Finn så finner man jo tidsnok ut hva markedet er villig til å betale. Jeg tok også utgangspunkt i det hvite lerretet på Finn til 70k som har ligget en stund. Personlig ville jeg heller ha gitt et bud på det enn det andre med farget bakgrunn, men det finnes nok heldigvis andre der ute som har andre preferanser…
Det at et verk finnes i lavere opplag betyr ikke automatisk at det blir mer verdt enn de som det finnes flere av.
Det lå en hvit Angels på finn for en tid tilbake der prisen var satt til 150k. Jeg mener prisen senere ble senket til 130k før den forsvant. Noen som vet om den ble solgt eller bare ble trukket fra markedet?
1/1 turkis kan vell sammenlignes med 1/6 i hvit prismessig tenker jeg. Størrelse er også lik som den på finn. Hvit er litt større opplag, men det har også fordelen med at det faktisk er hvitt.
Når det gjelder det andre Angels lerretet til 130.000(?) på Finn er dette fremdeles til salgs via galleriets nettsider, nå til 120.000. Det er også godt mulig dette selges for 120.000 hos galleriet, mens dette på Finn forblir usolgt. Salg via Finn og via Galleri kan være 2 forskjellige markeder. Store eiendomsselskaper som investerer i kunst til fellesområdene på eiendommene sine (KLP, Sparebank1, BrynEiendom, Aberdeen el.) handler ikke via privatpersoner på Finn meg bekjent, disse handler via gallerier hvor det foreligger seriøse kvitteringer som passer inn i regnskapet deres.
Salg via feks FineArt vil jeg tro medfører en høyere salgspris enn hva som estimeres over for ett slikt lerret da de henvender seg til en annen kundegruppe, om du sitter igjen med mer penger etter alle har tatt sin del av kaka er en annen sak.
Ønsker deg uansett lykke til (om du er ute etter å selge)
Jeg tror mange her inne ville likt å sett denne utgaven, så ett bilde om du har lyst ville vært hyggelig.
For tiden ser det ut som man skal være heldig om man får tilbake kostpris for vanlige Dolk lerret. Noen av de mer populære motivene kan sikkert gå dyrere.