Dolk på Nettauksjon

Ny Dolk på nettauksjon. “Priest” 2009. Serigrafi.
https://www.blomqvist.no/nettauksjon/nettobjekt/EL/Grafikk/229866/(pathOverride)/search-Dolk

ikke helt dødt I markedet altså…15500 + 25% + frakt, over 20K for en Priest

1 Like

Det er den høyeste prisen jeg noensinne har sett for en Priest. Bare hammerprisen er høyere enn det man hadde fått på Finn. Hva er forklaringen på dette, @Bakart og @Gammel_Erik?

1 Like

Ja, nå kan du trygt sette opp prisen i butikken din:)

Dette er jo langt over markedsverdi på finn og den eneste forklaringen jeg har at de som byr så på Blomqvist ikke handler på finn…

Det er veldig lenge siden jeg har sett Dolk lerret på Blomqvist også, lurer på om de også ville gått for mer enn det vi anser som normalt?

Det vet vel ikke jeg, @azidops? Sliter litt med å forstå hvorfor du trekker meg inn i dette? Haha! :slight_smile:

Ref. ditt innlegg i Dolk på Finn.no tråden

Så fordi jeg av ren nysgjerrighet stiller et par spørsmål om Dolks popularitet på et kunstforum, må jeg svare for meg fordi et trykk blir solgt over det som er antatt verdi på en nettauksjon hos en kunstforhandler? Fascinerende.

Fin du, jeg lurte bare på om du hadde en kommentar siden du så sterkt har flagget du både er imot Dolk og mener at han er overpriset. Spydigheten din avslører bare din mangel på kunnskap :slight_smile:

Du er dog inne på noe vesentlig og ja, det er et segment som ikke befinner seg på Finn. Spørsmålet er, hva er egentlig markedspris? Er det Finn som avgjør? Det som er interessant er å se at det var 2 stykker som bød langt over forventet salgspris på Finn.no.

Ditt siste spørsmål er åpent og det skulle jeg selv likt å sett.

Haha nå var det voldsomt man skulle ta seg nær av ting og la seg fornærme da? Virket vel mer som en artig “jeg har mer rett enn dere” kommentar? :slight_smile:

Spurte bare om en kommentar.

Har vel ikke helt den knakende gode humoren inne. :joy:

Ok. - Enten er kjøperen tjukk i hodet som betaler mer enn hva bildet er verdt, eller så er Dolk-prisene på vei oppover, som igjen er gledelig for alle oss som er glade i Dolk, sier Bakart i en kommentar. :blush:

Har masse mangel på kunnskap, det er helt sikkert. Lærer noe hver dag. Det var nok ment mer som en spøk enn som spydighet, men det er jo ofte en fin linje mellom de to…

En ting må du bare ete i deg med en gang: jeg har aldri noen gang ymtet frempå at jeg er imot Dolk eller at han er overpriset. Jeg har kun stilt spørsmål ved prisingen ved noen anledninger og har selv Dolk i stua på hedersplass.

Du refererte til den andre tråden som het Dolk på Finn.no tråden, så ja jeg følte det narurlig å nevne finn som det viktigste markedet. Men det finnes tydeligvis flere markeder, også ett for idioter. Hadde kjøperne på Blomqvist satt inn en “ønskes kjøpt” annonse her for Priest på 15 000 så hadde de fått den levert på døren innen en time sammen med en pizza og stor cola.

4 Likes

Fint presseformulert svar, @Bakart :slight_smile:

1 Like

Haha… trekløvern…

2 Likes

Så hva er egentlig markedsprisen på Priest? Fikk veldig lyst på den nå av en eller annen grunn. Hva bør mann forvente å få denne for på Finn?

Vet sannelig ikke, men jeg tror jeg vet hva det koster på galleriet til Azi:)

1 Like

Nå har jeg ikke den inne, men en ting er sikkert. Det hadde vært en pris for vanlige kunder og en very special price for you my good sir, mr @Gammel_Erik :slight_smile:

1 Like

Ha, ha:)

Ville vel sagt at denne ligger sånn mellom 12-14

1 Like