Dolk Pig og Stupid Mammals Smash Explosion

Det stemmer sikkert. Det jeg spør om er en realistisk verdi… og jeg regner med noen ville være villig til å betale mer enn, la oss si 2000 kr, for lerrettet. Kanskje 10 lapper er for mye.

Ah, beklager. Kommer frem til samme konklusjon.

Ingenting å beklage :slight_smile: . Takk for svar.

Men ja det er mye mulig at noen vil gi 2000. Jeg la inn maksbud på ebay på under halvparten:sunglasses:

:slight_smile: Jeg hadde gitt mer. Hver sin smak.

Nå er dette solgt som Stupid Mammals, så mulig det har gått under Whatson-radaren til mange. Har ingen anelse om pris, men om dette er et motiv Osloenserene kjenner til er det ikke umulig å tjene seg noen kroner her.

Men skjønner ikke hvorfor TS spør etter fornuftig pris for her er det lite med referansepunkt. Det finnes ingen riktig/rettferdig pris, du skal bare ha tak i èn kjøper som vil gi det du ønsker så er du i mål.

Enig med det @azidops. Jeg legger det ut og ser, og jeg er sikker på at det uansett vil pynte opp et galleri :slight_smile:

Forstår ikke hvorfor et galleri (?) skal bruke dette forumet for å finne pris på verk det har kjøpt for videresalg? Det må vell noen som i utgangspunktet skal drive med kjøp å salg finne ut sv selv? For meg så ødelegger dette forumet.

7 Likes

@phly Ja man kan lure. Jeg spør fordi jeg ikke ANER hva dette kan være verdt, og jeg regner med at medlemmer av dette forumet er noen av de fremste “ekspertene” på temaet. Selv er jeg ganske fersk, men jobber hver dag med å forstå dynamikk/prising.

Ødelegger forumet? Du store min.

Ett oppfølgerspørsmål til @phly… Du tar som utgangspunkt at jeg manipulerer diskusjonene og det ødelegger forumet? Ta deg en pille og slapp av. Jeg har ønsker ikke å manipulere noe, og meldte meg inn for å øke min egen kunnskap om gatekunst/stensilkunst. Min erfaring er at jeg lærer mest gjennom dialog/diskusjoner.

1 Like

Verket er vell commision fra tidlig fase av TSM hvor Martin Whatson var med å starte. Utover det, så tror jeg ikke at det har store verdier på lik linje med mye av det Whatson produserte når han begynte med stensiler… Selv om det ikke er store sprang mellom fasene\stilendring til Whatson, så vil jeg antyde noe over kost (2-3000?!), med mindre du finner noen som har tette relasjoner med Tennis/Oslo Tennishall.

1 Like

Mange takk for svar.

Det er muligens bare det intrykket jeg sitter igjen med som er feil.

Du kommer inn høyt og fremmer artister du skal selge selv, snakker ned andre artister som du senere ønsker å kjøpe. I tillegg så er du uenig i de tilbakemeldingene og vurderingene du får fra brukere med lang erfaring innen streetart.

Når du spørr etter pris på verk du har kjøpt inn, for så å legge de rett til salgs er etter min mening direkte reklame for det du selger (begge verkene i denne tråden ligger på facebook siden din til salgs eller på vei inn). Jeg regner ikke med at du hadde kjøpt disse inn for videresalg om du ikke hadde en formening om hva disse kunne selges for.

For min del så er dette om ikke ødeleggende for forumet, iallefall ikke noe som tilføyer forumet noe som helst. Det er også muligens i strid med reglene som gjelder på forumet for deg som galleri. Mulig du ikke har lest disse enda men de ligger her:

Andre kunstforum (feks banksyforum) måtte innføre strenge regler da flere og flere gallerier benyttet forumet som annonseplass for seg og sitt eget firma.

Jeg synes på den andre siden at det er bra at gallerier er representert her, slik at vi fortsatt kan få informasjon om det som skjer innen kunst i norge, men håper at det fortsetter å foregå etter reglene som gjelder.

Men har nå fått tatt meg en pille og satser på at jeg får slappet litt av :wink:

6 Likes

Jeg innser at jeg burde brukt et anonymisert navn (f.eks H-man eller Eelus-Fan) slik at du/dere ikke misstolker mine motiv. Jeg kunne da fritt “trollet” meg gjennom trådene, selvsagt innenfor regelverket (som jeg har lest).

For å være ærlig hadde det vært mest fair hvis alle brukte full id her, f.eks med facebook login. Godt mulig din mistro til meg bunner i at du, som alle andre, kjenner deg selv best og tolker meg ut fra deg selv…

Det hadde ikke vært bra med et annet navn fordi du da hadde ført folk bak lyset, motivene dine er vel de samme? Sådan har du gjort det rette.

Den dagen det blir pålogging med facebook med full id, er siste dagen på dette forumet for min del. Da har du et konkret mål å jobbe imot :wink:

Og helt til slutt må du kanskje regne med at noe av mistroen du nevner bygger på dine tidligere uttalelser også.

5 Likes

Det hele framstår bare utrolig amatørmessig, ja nesten nedlatende å bruke KV medlemmer som kunst konsulenter for din bedrift.

6 Likes

Kan så være…

Min anbefaling:

  1. Opprett en tråd hvor du presenterer galleriet ditt, hvilke planer du har, og hvilke kunstnere du satser på å selge verk av. Mulig du har gjort dette alt? Uansett vil dette skape tillit, og forståelse for at du f.eks hyller Tabby (som er dri**) :slight_smile: :wink:

  2. Sjekk profilen til @azidops - han er tydelig i sin profil på at han driver et galleri og hvilke kunstnere han representerer/tilbyr verk av. Videre er han tydelig på om han kjøper/selger/uttaler seg som privatperson/gallerieier i de innlegg der dette er naturlig. Dette gjør at jeg har tillit til Azi uten å kjenne han.

:open_mouth: Usikker på hvorfor jeg kommenterer på en tråd jeg knapt nok vet hva handler om, men det er vanskelig å unngå at du seiler motvinds på kunstveggen. Det er aldri for sent å snu skuta. Tror jeg.

Hilsen (potensiell) fremtidig kunde :sunglasses:

8 Likes

Takker og bukker for tips @thopet. Kommer sikkert til å presentere galleriet skikkelig ved en senere anledning. Jeg kommer samtidig til å suge til meg det jeg kan av kunnskapsnektar fra dette forumet :slight_smile: .

2 Likes

Dette emnet ble automatisk lukket etter 14 dager. Emnet kan ikke lenger svares på.