Dolk Pope Blindauksjon

Hei alle sammen.

Vi tenkte å prøve oss på en ny auksjonsform her på forumet.
Trykket vi auksjonerer bort er et Dolk Pope.
Trykket er uinnrammet og i mint tilstand.
Størrelsen på 77x77cm.
Slik auksjonen foregår er at du sender et bud du er komfortabel med til vår mailadresse post@vaultstudios.no innen auksjonslutt onsdag 21.februar kl 16.00.
Personen med det høyeste budet innen fristen vinner auksjonen.
Vi vil ikke gå ut med noe informasjon om hvordan budene ligger an, men poster gjerne vinnerprisen her etter auksjonslutt.


5% Kunstavgift vil tilkomme vinnerprisen.

7 Likes

Ikke meningen å være festbrems, men det ikke likegreit å bare legge det ut på Finn da ettersom pris og bud forblir i black box?

1 Like

Vi vil gjøre dette tilgjengelig for brukerne av kunstveggen og følgerne til galleriet på Facebook. I forhold til finn er det her en definert avslutning på auksjonen.

1 Like

Tror ikke man får lov til å holde åpen auksjon på Finn :slight_smile:

Takk for tilbakemeldinger.
Det kan se ut som om jeg har stått opp på feil fot i dag og har en skikkelig blåmandag. For det beklager jeg.
Håper på en bedre dag i morgen og mulig bud fra Stavanger.
I mellomtiden og for the sake of good orders :wink:

3 Likes

Om man skal være hyggelig mot KV og FB medlemmer, så kan dere vel kjøre det åpent. Folk klarer nok å by det de er komfortabel med. En annen fordel er at man kan se er reel verdi på trykket. Ift markedet. En ulempe er at man må selge til en pris man ikke er happy med.

Synes det virket mer hensiktsmessig å få tilsendt bud på mail enn å få Facebookbrukere til å by på KV eller omvendt. Kunne selvfølgelig kjørt en åpen auksjon via mail men da blir det mye oppfølging og spam flere steder.

Spennende vri på auksjonen. Jatakk, til at dere poster vinnerbudet.

1 Like

Synes dette hørtes gøy ut. Følgende scenario utspiller seg:

  • Jeg sender Mail på 5K
  • En annen skriver 5140,-

Jeg vil da ikke få mail fra dere om at jeg er 150,- fra å toppe budet? Er det korrekt?

2 Likes

Korrekt, vi sender ikke ut noen mailer for å øke budene folk sender inn.

4 Likes

Vi på forumet kan jo alltids poste i denne gruppen hva vi byr…:nerd_face: Blir ikke så hemmelig, men da er man iallfall informert hele veien.

Og for de som ikke vet det så ligger det en fin Pope innrammet på Finn til 8.000,-. Så budene til vault burde jeg alle være godt under det.
—> nei det er ikke jeg som selger på Finn.

Skal dette være gøy eller flaks? “Blindauksjon”… skeptisk… Lykke til! :thinking:

Konseptet er gammelt og veletablert.
Jeg husker tilbake til da myndigheter rundt om i Europa auksjonerte bort 3g frekvenser i mobilnettet rundt årtusenskiftet hvor prisene ble astronomiske. Tror også Telenor gikk på en skikkelig smell i auksjon av samme type i India hvor de endte opp med å betale veldig mye mer enn de hadde trengt. Hvis jeg ikke tar helt feil tror jeg at også enkelte tv-rettigheter (som f.eks fotballrettigheter) har kjørt samme auksjonsform. Offentlige anbudsprosesser følger vel også typisk samme konsept bare at da er det laveste anbud (gitt at andre kriterier er oppfylt) som vinner.
Jeg tror kanskje auksjonsformen har mest oppside for selger uten at det er umoralsk av den grunn. I dette tilfellet så er jo oppsiden også begrenset av trykket på Finn, så kanskje det er mulighet for et kupp istedet?

5 Likes

Burde kanskje heller kjørt en så kalt “Vickrey auction”.
Hvor det fortsatt er blind auksjon men høyeste budgiver betaler nest høyeste bud.:grinning:

Da gir det mulighet (hvis du våger) å by “litt” høyere og håpe at ingen flere gjør det samme, eller at han som virkelig ønsker det kan vinne uten å måtte betale overpris.
Gjør iallfall prosessen litt mer interessant :stuck_out_tongue_closed_eyes:

3 Likes

Og hvem er så den heldige vinneren? :wink:

3 Likes

Jeg fikk Mail. Noen som vil tippe?

4900

5.150,-

2 Likes

Fikk du det for den prisen? Eller fikk du mail om at det var solgt for den prisen?

Fikk det for den prisen ja. Litt utydelig der:)

1 Like