Dolk, Praying Girl. Prissjekk, vurderer salg

Hei. Vurderer salg av praying girl av dolk.
Innrammet med dobbel passepartout og art-glass hos proffesjonelt rammeverksted.
Lurer på hva jeg bør forlange.
Ps. Bra nr.

1 Like

Tror du havner på ett sted mellom 18 - 20K

Hva er det som gjør et nummer bra?

2 Likes

Så bra at det må sensureres🤷‍♀️

1 Like

Siste i rekka vil jeg si er et bra nr :slight_smile:

Høy puls, gnagsår, og forhåpentligvis utløsning🤷‍♂️

Da er det nok verdt minst 200% mer… :wink:

2 Likes

Haha :joy:

Noen ring politiet, er det et dolk trykk du ikke har sist i rekken av @johnj?!

5 Likes

Er nok et som @johnj har solgt allerede :wink::balloon:

Jeg solgte ut mesteparten av min Dolksamling for ca to år siden. Dette er et av mine favorittmotiv. Det tok meg nesten ett år og få solgt det. Det var mint og uinnrammet og gikk for 13k. Jeg slet også å bli kvitt Priest. Fellesnevneren er fargen gult, så kanskje det ikke passer inn i fargepaletten interiørmessig i disse dager? Usikker på hvordan Dolkmarkedet har gått de siste par årene, men har en følelse av at det er mye høye priser satt av folk som har kjøpt sent og dyrt. Disse ser ut til å ligge lenge før de forsvinner - solgt eller usolgt? Personlig kjøper jeg kun trykk som ikke er innrammet. Tror ikke at innrammingen gir særlig verdi, bortsett fra når det er mainstream innrammet i samme by som kjøper bor og man kjenner til rammemakers kvalitet. Folk flest ønsker å velge ramme selv og vil kunne verifisere kvalitet på innramming, samt at det er enklere å transportere en rull enn et ferdiginnrammet trykk.

Dolk er fremdeles stor i Bergen så er du nær det markedet øker sannsynligheten for et godt salg.

Lykke til med salget :+1:t3:

5 Likes

18-20k ? Hvor tar du dette tallet fra? Et lite snakket om og aldri spesielt pop motiv skal nå være verd mer en gwt, toy, gl og mer enn det var da dolk var på topp? Er ikke kritisk egentlig men vil bare vite litt mer om begrunnelsen for estimatet :slight_smile:

2 Likes

Av interesse, hva solgte du Priest for?

Det ble solgt for 11k

1 Like

Hvis innrammingen ikke faller i smak, så er det vel bare å bytte ramme? Jeg syntes det er alt for mye gnåling i forhold til om et trykk er rammet inn, eller ikke. Bedre om det er rammet inn, enn om det har ligget i en mørk skuff i 10 år? Det er heller de mørke skuffene som burde bli uglesett. Mørke skuffer er mer ødeleggende for kunsten. Et lite spark til enkelte her på KV.

1 Like

Høres ikke særlig bærekraftig ut å kjøpe et ferdiginnrammet trykk, betale ekstra for en ramme som du ikke ønsker, for så å ha risiko for at en amatør innrammer har ødelagt trykket, for så å betale for ny innramming. Du klarte ikke overbevise meg om at dette er en smartere og mer lønnsom måte å gjøre det på… @Chuey

1 Like

Påkostet innramming og ett salg i Bergen. Dette er vell i tillegg det eneste Praying girl bildet som ligger ute for salg, men selger må jo selvsagt være tålmodig.

Lå et uinrammet ute for salg i vår til 16k på finn. Hadde det i watchlisten, lå der ganske lenge, slettet annonse nå så jeg fikk ikke med meg om det ble solgt eller ikke.

den til 16k ble markert solgt til slutt, men hva den ble solgt for kan jeg ikke svare på. Mener den har gått for 15-16k fra galleri siste, innramming er liten verdt. setter en stor lapp på 15k er greit for begge parter, kanskje 1000,- mer for rammen.

3 Likes