Dolk Priest/Idea Painter

Så at det var et emne om dette for en stund tilbake, men prisene har nok endret seg siden da.

Hva er det jeg må regne med å legge ut for å få tak i et trykk av Priest eller Idea Painter? Syns ikke EB ga noen klar indikasjon på ca markedspris for øyeblikket.

Priest ca 12 og Idea Painter ca 14-15

2 Likes

Suverent. Takk @Toris64 for en pekepinne.

1 Like

Her kommer subjektive meninger og synsing fra meg.
Priest har jeg ingen sterke meninger om. Jeg er fan av Dolk, men ikke særlig imponert av motivet. Tror mange tenker det er fint, men på få sin favoritt- lister. Da er 12000kr prisen for du som virkelig har lyst på bildet, og solgt av en som vet at du virkelig har lyst på bildet.
Idea Painter har jeg litt mer erfaring med, kjøpte den gule selv for 16000kr for et halvt år siden. Tror jeg kanskje kunne fått den billigere, den hadde ligget veldig lenge på markedet, og jeg tviler på at jeg får så veldig mye mer for den selv. Føler dette er fair pris. Den kom i en grå utgave for litt siden gjennom Vault, da skulle dem vel ha 26.000kr for den innrammet, og den ble solgt ut… Den grønne standard- utgaven treffer andre mye mer enn den treffer meg, synes ikke den er særlig fin. Jeg ville aldri betalt 14-15.000kr for den, heller 5-6000kr (hvis jeg hadde likt den). 300 i opplaget er det og… Vent 10 år og du finner den sikkert til en 1000-lapp.

Hvis du er lur som en rev venter du i 100 år og får den for en hundrelapp… :wink:

1 Like

Bare ventet på at det skulle komme et slikt svar. Kanskje det er pga ferietid det gikk såpass lang tid.
Han lurer ikke på andres personlige meninger om motivene. Ei heller synsing om markedet 10 år fram i tid.

2 Likes

Klart han lurer på andres personlige mening om pris. Veldig lett å slenge ut en høy pris som “de andre” ønsker å betale, men er den mer verdt enn hva en selv er villig til å betale? Gul versjon har jeg erfaring med, og kommer med den. Resten er for diskusjonens skyld, ikke for å tråkke noen på tærne.
Det aller beste hadde faktisk vært om mange nok kom med prisen dem selv ville bydd, så har man faktisk et pris-estimat med gjennomsnittet.

Nei han lurer ikke på hva du som ikke liker trykket vil betale om du ble nødt til det. Men en pekepinn på dagens markedspris basert på kunnskap og info om kjøp og salg siste tiden.
I så måte er ditt kjøp av gul grei info rundt dette om det er en slik han vil ha

2 Likes

For god ordens skyld, jeg har ikke «slengt ut» noen priser. De prisene jeg kom opp med er hva jeg har solgt disse to trykkene for i løpet av de siste 6 måneder. Mao hva de er beviselig omsatt for og ikke hva noen muligens ønsker å selge eller kjøpe for. Det kommer helt an på kjøperne og selgerne og om det i det hele tatt finnes noen av disse trykkene for salg når man ønsker å kjøpe.

Haha. Du hadde rett i «subjektive meninger» og «synsing». Det skal du ha. :joy:

Min erfaring er at Dolk trykkene faller i pris. Det ligger Dolk (chief) på finn nå helt nede i 6500 kr som ikke blir solgt, og flere andre trykk som har lagt ute lenge.
Tror at prisene på Dolk vill fortsette og falle og prisene på Conor Harringthon, Whatson og Sandra Chevrier vill stige.

Denne tråden ble automatisk lukket etter 14 dager. Nye svar er ikke lenger tillatt.