Dolk utstilling 24.mai! Galleri s.e

Jeg synes det er veldig imponerende av Dolk, som er en ukjent internasjonal samtidskunstner, å selge et verk til 600k! Det er ikke mange andre norske kunstnere som kan gjøre det samme.

3 Likes

Ja det er det!
Men så kan man spørre seg om samme kjøper hadde kjøpt det om det kostet 10k? Slike ting er litt artig.
Uansett gratulerer til Dolk med salget:-)

Godt poeng! Riktig prising er nøkkelen.

Det er vel samme samler som har kjøpt alle de 6 solgte verkene faktisk. mener det sto i en artikkel at det var solgt 6 verk til en samler før utstillingen var åpnet, og det står i den siste artikkelen at 6 av 13 verk er solgt. Fet lommebok der i gården.

Ikke samme kjøper på alle :wink: For de som er i Bergen vil jeg sterkt anbefale Fredrik Værslev utstillingen også. En helt fantastisk utstilling! Ikke gå inn og prøv og tolk det, bare se, føl og kos dere.

3 Likes

Plan for morgendagen: Dolk utstilling først, deretter Fredrik Værslev utstilling. Gleder meg. Lenge siden det har vært to nye spennende kunstutstillinger i Bergen samtidig :slight_smile:

2 Likes

http://www.aftenposten.no/kultur/Dolk-leverer-en-overbevisende-kunstdebut-198270b.html

Her er det bare å kose seg med litt lesestoff for oss som sitter inne på fredagskvelden.

10 Likes

Vel fortjent :slight_smile:

2 Likes

Ja Fredrik Værslev imponerte meg mye mere en Dolk utstillingen.
Syntes Dolks var mye man har sett fra før.Gard Eide Einarson hadde også noen oppripete plater for noen år siden.

Dolk utstillingen var fantastisk kul :smiley: Utrolig mye bedre i levende live enn på bilder. Finishen på verkene var knalltøff!

Fredrik Værslev utstillingen var en blandet opplevelse. Det var noe vi likte og noe som vi ikke likte i det hele tatt… Men men, vel verdt et besøk. Ungene digget uansett akustikken i Bergen kunsthall :grin:

5 Likes

Following the critically acclaimed Rip on series, Dolk presents yet another concept from his new body of work; Rip off - intricate and tactile collage-like canvases, depicting abstract, mysterious and beautiful scenes from Nature, or Space? 100.000 staples and paper-rips per canvas, gives a soft, but also a hard, metallic feel to the surface. It´s about censorship, rejection and adversity, but also about opposing censorship, refusing to give in to suppressing governments and the abuse of power. The black paper symbolizing the black flag of Anarchism, and together with the staples the entire expression reminds you of torn down posters - a poster wall, once loaded with meaning, now only a organic, almost pixelated landscape, a vague memory of the past - aesthetics made out of empty messages!

Part two of the exhibition series also include the launch of Dolk’s new book - a collaboration between the artist and Galleri s.e with foreword by the renowned art historian and professor Gunnar Danbolt, interview by curator Bjørn Inge Follevåg and photographs by Bent René Synnevåg.

Noen som er på Rip off idag eller? Hadde satt pris på bilder. Er på farten, så får ikke gått selv før om noen uker.

.#dolk

Det der likte jeg!

Var innom i sted. Likte denne delen mye bedre enn den forrige. Stifter med papir bak, ala vegger brukt til plakater. I mine øyne mer virkningsfullt og mer interessant/imponerende arbeid enn lakkerte plater med riper i. Boken skuffet meg, men det var rett og slett fordi jeg håpet det var tekst


4 Likes

Nå er jeg ingen god fotograf, men her er noe:

1 Like

La ut noen bilder på instagram fra kunstveggen kontoen

Dumt spm; er det maling?!

Ikke maling. Er stifter på papir.

1 Like