Dolk Vandal AP spørsmål

Heisann alle her inne!

Jeg har nylig kjøp meg en Dolk Vandal AP, men det er litt begrenset med informasjon om de ulike opplagene. Jeg håper det er noen her inne som kan gi meg litt informasjon om ulike typene og hva som gjør de spesielle.

Slik jeg har klart å registere det, så er dette følgende trykk som finnes i dag:

Dolk Vandal - 7 opplag
Dolk Vandal (Double) - 1 opplag
Dolk Vandal (Red and Blue) - 25 opplag
Dolk Vandal (Brown/Blue) - 25 opplag

Dolk Vandal (Pink/Cyan) - 25 opplag
Dolk Vandal (Blue Edition) - 25 opplag
Dolk Vandal (Yellow Edition) - 25 opplag

Dolk Vandal AP - 25 Opplag

Hva er forskjellen på Vandal AP og de andre?
Naturligvis er bakgrunnen og materialet som printet er laget på annerledes, men bortsett fra det. Hva er forskjellene og hva er den mest “spesielle/sjeldne” Vandal printet som finnes?

Samtidig ser jeg at det er flere på Finn som selger sine prints, men de forteller ikke hvilket nummer de har eller hva det måtte være. Hvorfor det?

Kanskje litt dumme spørsmål for dere som kan mye om kunst, men jeg måtte bare vite det.
Alle svar settes pris på :slight_smile: !

AP - artistens eget opplag.

Slik jeg har sett det:

  • main har AP. AP er ingen forskjell fra vanlig Main. 10-20% av opplag er normalt AP.
  • Forskjellene er fargevalg på Bandana blant annet. Papiret er vel likt slik jeg kan se og huske?
  • Angående nummer så er det lite relevant for de fleste. Jeg selv oppgir ikke hvilke nummer jeg har før jeg eventuelt snakker med en potensiell kjøper.

Takk for svar! :slight_smile:
Jeg nok veldig ny på disse terminologiene, men hva er main :slight_smile: ?

Hvorfor oppgir du ikke hvilket nummer du? :slight_smile:

Main edition = hovedopplag

Det er normalt verken fordeler eller ulemper å oppgi nummer, kanskje bortsett fra hvis du selger første eller siste nummer i serien.

Det finnes alltid noen nummernerder, men ser ingen grunn til å ikke oppgi nummer (kanskje bortsett fra hvis du har stjålet det og er redd for at eieren skal finne det igjen… :laughing: )

Takk for svar :smiley: !

1 Like