Dolk Vandal

Enig i det, bare spekulerer i manko på alternativer for de som ønsker å kjøpe et i Norge. Men nå har jo du lagt et hint til selgerne, som jeg håper du får respons på. Jeg mener selv at en selger bør være fornøyd med 9-10K. (ca.100% økning på kort tid bør jo være en grei avanse) Det eneste jeg argumenterer på, er hvorfor kan finn.no selger ønsker 12K, og grunnlaget til det. Lykke til med jakten, Vandal fortjener en plass på veggen, og ikke under sengen :wink:

2 Likes

Gjennomsnittspris siste 6mnd $1330 i følge EB, som jeg vet ikke er en eksakt fasit. Legg på litt frakt og 25% så er du over 13k.

Jeg er ikke enig at det er ugler i mosen. Enten kan man kjøpe i fra utlandet og ta risikoen det innebærer med tanke på ødelagte print, pakker som forsvinner og moms på import. Det skal med dagens valutakurs godt gjøres å få dette til under 11-12000 inn til Norge. Om det kommer en skade på printet og man må betale moms så vil det fort lønne seg å kjøpe det fra en i Norge. Bor du i Bergen, Stavanger, Oslo har man også i mange tilfeller mulighet til å besøke selger og selv inspisere bildet før penger byttes mot trykk og det i seg selv er verdt de 1-2000 man kanskje sparer ved import.

Jeg er forøvrig uenig i at prisen internasjonalt ligger rundt £8-900, den passerte £1000 for noen måneder siden. Man får lett solgt den for £1000.

Ellers tror jeg prisen på denne skal opp et stykke til før den roer seg, det er et meget populært print.

Så ja, det er mulig å få den for mindre enn 12000 men noe upris er det ikke. Som selger selger jeg til den kjøperen som strekker seg lengst, som kjøper kjøper jeg hos den selgeren som strekker seg lengst.

Er tydelig at jeg er en av de få som ikke fikk seg en vandal på drop. 12K for dette printet er kunsting høyt og er et av de dårligste DOLK som er produsert… Max 7500… så er markedet (jeg) villig til å kjøpe :sweat_smile:

Hvorfor vil du kjøpe det hvis det er et av de dårligste Dolk har produsert? Lukter laber forhandlingsteknikk lang vei her :slight_smile: Du er selvfølgelig velkommen til å ha din egen mening, men jeg tør å påstå at markedet er uenig med deg.

Forveksler du Dolks Vandal og DDD Vandal king ?@Bambi :smiley:

Graffitiprints selger Vandal til £975 på siden sin nå. Det blir vel en godt stykke over NOK 12k med dagens kurs pluss frakt og moms.

Det er et selvportrett, men det er en DOLK. Markedet er mettet og 2handart kjøpere må vente lenge på avkastningen sin for å være “kunstelskere” til 12k… imo… Dette er ingen teddy riot 2 og man får mye annet snadder for 12k… Smaken er som baken og folk elsker sin egen kunst (hype) :smile:

1 Like

Er det ikke uinteressant hva det koster i/fra utlandet, når de ikke blir solgt til den prisen her i Norge?

Å diskutere pris er som å diskutere religion. Vanskelig når ingen vil belite seg på premissene. Spørsmålet er 2 delt og avhenger av perspektivet kjøper eller selger.

Men jeg kan si så mye at den er verdt mer enn 7500 kr. Hadde jeg lagt ut en for salg til den prisen hadde jeg kunnet solgt den 10 ganger. Et trykk er verdt det du får solgt den for og det er nærmere 12000 enn 7500, basert på empiriske data

Fakta er at trykket ikke selges til 12.000 kroner i Norge akkurat nå. Ser det ut som.

Ellers kjekt å lese uttrykket “belite seg”. Det vet ikke folk her på Østlandet hva betyr. :grinning:

Fakta eller ser det ut som det?

Ikke belite seg = Å ikke godta (situasjon, premiss, føye seg etter opinionen)

Er selvfølgelig ikke uinteressant hva du kan få det for i utlandet. Hadde det vært billigere i utlandet hadde jo alle kjøpt derfra. Folk kjøper jo der det er billigst.

2 Likes

Trodde vi hadde denne diskusjonen for under 2 mnd siden? :smiley: Og jeg ser fremdeles de samme vandalene på finn til 12.000.- som låg der for 2 mnd siden, just sayin… Folk må vel bare legge det ut for det de føler for, om så det er 7500.- eller 30000.-

1 Like

På Hang Up håper de at Nissen kommer veldig tidlig i år:

http://hanguppictures.com/urban/artists/dolk-lundgren/vandal-2

1 Like

Ser fotball - holder vi på enda:) Om Theft innrammet selges for 20K, så… ;).

Vel nå er det vel faktisk registrert et salg på den til overnevnte sum da, men jeg har fremdeles en theft og en scream i dyre gullrammer til salgs for 12.000.- samlet. Men kansje jeg skal gjøre som andre da og basere meg på hva noen har fått en annen plass og sette prisen til 40.000.- tviler på jeg får solgt de? Men er det jeg sier, hvis selger ønsker å selge for en sum som ikke er oppnåelig ettersom det ligger x antall prints ute til samme pris så får vel selger bare smøre seg med tålmodighet :smiley:

jepp -. 20 tegn