Dolk Vandal

Har Vandal og er i grunn veldig glad i den. Men har alltid hatt lyst på Toy. Hva er realistisk å få for Vandal nå. Man kan vel titte litt på finn.no priser, men det er kanskje litt optimistisk. Min Vandal er rammet inn hos Popop i Oslo hvit ramme og AR glass. Om man skulle være så heldig å finne noen som vil bytte mot Toy hva må man regne med å legge imellom av cash?

Jeg tror du kan få 11-12k for Vandal med din innramming og 15-16k må man vel ut med for Toy.

Jeg kjøpte nettopp en uinnrammet Vandal til 11k. Mulig jeg betalte i meste laget…

@Rob er ikke så sikker på det, mener at det gikk en nylig for rundt 1000 pund på BF.
valuta + mva + frakt ect. Fear enough pris - mener jeg.

Jeg så også den, men synes det sa suspekt ut. Lå en annen ute billigere som aldri solgte, så kom denne og det blir en svær debatt om prisen også er den solgt ila en time. Skeptisk.

Man vet aldri med salg på forumer, du har rett idet @SpecialOne

I denne dialogen på BF - hadde jo alle meninger om pris, den på ebay solgt ca. for 800 pund fra Japan + frakt.
(tror jeg husker rett)

800*12 ( 9600,- ) + frakt + mva - prisen nærmer seg fortsatt 12000,- for en norsk kjøper.

Jeg mener at 11000,- for Dolk Vandal er en “fear pris” iforhold til hva markedet er villig til å betale, og dermed en pekepinn på hva man kan forvente (+ -)

2 Likes

Takk for svar @villaHolmen. Jeg er helt fersk i dette markedet, og var forsåvidt fornøyd med prisen. Jeg er ute etter Teddy riot på sikt. Slik jeg har forstått det må man ut med 35k for dette. Er det etterspørselen som har gjort at dette har en slik pris?

Det ble solgt en TR på BF for et par dager siden for £3300.

1 Like

Litt of subject, men da hadde jeg heller tatt siktet på en unsigned flying copper :smiley: hehe

1 Like

Enig i at prisen på 11 k er ok så lenge du er fornøyd @Rob

Har tenkt litt på det med salg av print i rammer. Du får sjeldent tilbake de verdiene som du har lagt ut for rammen med dyrt AV glass. Er det da kanskje bedre og ta ut printe fra rammen, selge det, kjøpe det som du er på jakt etter og putte inn i den rammen du har? Antar at kostnadene for dette ikke er så gale hos rammemaker. Uansett lykke til med et bytte @rik2vik l

Jeg tror det kan lønne seg å ta et print ut av rammen om rammen er en av de faste størrelsene som går igjen på veldig mange print.

For man får vel sjelden så mye mer enn rundt 1k ekstra for for et innrammet print?

1 Like

Selv er jeg villig til å betale ekstra for ramme når jeg først liker innrammingen… Om selger eller rammemaker får “betalt” blir jo det samme i mine øyne…

1 Like

Jeg har hørt at enkelte har fått trykkene sine ødelagt da de skulle ut av rammen.
Er dette en risiko, eller kun helt spesielle tilfeller?
Kan tenke meg at dersom noe er innrammet “flytende” kan trykket bli skadet, men trodde ikke selve trykket ble festet til noe i en vanlig ramme…
Noen tanker om dette?

Høres fornuftig ut @krillebille. Selv som fersk i markedet gikk jeg for ramme og glass til 3000,- Personlig synes jeg det var stor forskjell på glasset, og valgte det beste. Jeg har ingen intensjon å selge, men hadde jeg gjort det og tapt mye på innrammingen hadde jeg kun solgt printet.

Har en Vandal til salgs for 11k dersom noen er interessert. Tror og mener det er en fair pris i dagens marked og med den valutakursen vi har nå. Send PM ved interesse.

Nå ligger det seks Vandaler på finn.no.

Fem av dem til 12.000 kroner, og en utgave med blå bakgrunn til 25.000 kroner.

Er 12.000 kr litt i overkant for et trykk mange tydeligvis vil kvitte seg med?

Usikkert @Bakart, markedet betaler det markedet betaler.
Men sikkert er det at de går som varmt hvetebrød på BF for 800-900 pund.
Med dagens valuta + mva + frakt, så er nok ikke den prisen så feil.
Men tror at mange Vandal`er havnet i Norge, og om flere hadde prøvd seg på det store utland, hvor markedet er større, tror jeg de fleste ville forsvunnet fra finn.no.

Varmt hvetebrød er vel å ta hardt i, ser mange som ligger lenge uten noen form for oppdatering. Liker motivet godt, men blir litt sliten av salgshypen fra de som eier det selv (på bf). Disse lå vel for 8K for et par måneder siden, så 12 nå er vel litt hardt. Det synes jo på at så mange blir liggende også…

1 Like

Mitt henger på veggen og skal nok bli hengende der. Jeg har stor tro på at tilbyr du et på BF /EB for 800,- så har du et salg i boks om ikke alt for lenge, men igjen det er i underkant av 10K. Poenget er at om det Norske (+ mva) markedet skal se etter Vandal andre steder enn i Norge. Så er ikke prisen 11-12K feil, med tanke på hva det koster å få det inn i landet vs pris i utlandet. Om vi er lei hype eller ikke, det er hva noen i markedet er villig til å gi, og igjen prisen av å bo i toll-Norge, hvor ‘ingenting’ defineres som kunst lenger. Hva vi mener om det, er en annen sak.

Men det ser jo ikke ut som om noen er villig til å gi 12.000 da det ligger fem stykker ute. Noen av dem har ligget en god stund. Men de hadde nok fått bein å gå på om alle satt dem ned til 9000. Jeg hadde slått til selv om jeg fikk tak i et for 9-10K, men aner ugler i mosen når det ligger så mange ute samtidig.

1 Like