Dran (Frankrike)

Dran er en av mine favoritter. Har ikke sett denne kunstneren bli diskutert her på Kunstveggen. Noen andre her som liker hans kuns?

Noen medlemmer som har noe av han på veggen sin? Hadde vært kult å se bilde.

BIOGRAPHY OF DRAN
Dran was born in 1978 in Toulouse. As a child, he copied images from comics; around the age of 13 he started expressing himself on walls. Then he attended the Fine Arts School in Toulouse, where his vision of art was different from his fellow students. Dran masters many techniques : graffiti, illustration, drawing, stencil, painting, silkscreen, and photography, which he combines in his works. He is a member of the Da Mental Vaporz crew (DMV) founded in 1999, consisting of Bom-K, Blo, Brusk, Dran, Gris1, ISO, Jaw, Kan, and Sowat & Lek.Behind his deceptively simple and naive cartoon universe, Dran pictures our condition and political drifts, through many forms of dark humor. Dran: “Even though the children in my drawings don’t look like me, the way they play and escape through dreaming is what I’m all about.”

6 Likes

Har selv to bilder av Dran fra 2012. Dessverre ikke på veggen så om det er noen som er interessert kom gjerne med et bud.

dran-TACHES-dran-print_largep0467ae0w4

4 Likes

Veldig flott det til venstre
Må umiddelbart fgoogle kunsteren da det er et nytt navn for meg !

Dran er virkelig bra. Exhibit står på ønskelisten.

4 Likes

Digger Dran. Har desverre ingenting, men står på listen.

likt Dran flere år, men har ingenting på veggene enda. Liker spesiellt godt police brutality.IMG_0552og de store originalene på canvas er sykelig kule :+1:t2:

3 Likes

Fantastisk kunstner og har hatt noen ville utstillinger. Heftige 2hand priser da han slipper sjeldent trykk i få opplag… Kunne godt tenkt meg et par «barnevennlige» motiver.

http://www.addagallery.com/limitededitions

Her finner du en barnebok Dran har laget, samt en ballerinaposter som tar seg godt ut på et jenter. Min datter på 7 år elsker både bok og plakat :relaxed:

1 Like


3 Likes

Ikea ramme. Bga pass

4 Likes

Vaskedama var kul.
Hvor i verden er vi prismessig?

Kult bilde. Hva heter det?

Mener det heter ballerina. Hvis du ser noen poster over er det linket til hvor det selges. Gjør obs på at dette er en “plakat”

Det ligger flere annonser ute på UAA for både plakater og prints: http://urbanartassociation.com/board/29/art-sale