Eksempler på innramminger

Dette er en tråd hvor rammemakere og andre kan legge ut bilder av hvordan de velger å ramme inn de forskjellige bildene. På denne måten kan vi alle få litt inspirasjon til den neste innrammingen som skal opp på veggen. Ikke vær redd - ta litt sjangser!

7 Likes

Sandra Chevrier, print, innrammet med grå metallisk kraftig ramme, klassisk 5-5-6 cm passepatrout og AR70 Clarity glass.

3 Likes

Supert, kjekt å se hvilke valg folk har tatt på sine bilder :smiley: :slight_smile:

Eik, klassisk vannhvit passepartout 5-5-6 og AR70 Clarity glass på samarbeidet mellom Martin Whatson og Sandra Chevrier.

5 Likes

Denne tråden liker jeg! :slight_smile:

1 Like

Lilla , vannhvit papp og iskald sølv :ok_hand:t2:

6 Likes

AR70 glass, mørk profilert rammelist som har gradient som går fra mørk kobberbrunish til sølv, fargene går igjen i trykket. En av de mest påkostede innrammingene hittil :stuck_out_tongue: . Siden kantene på trykket var avrevet tenkte jeg det kunne vært kult at det var “flytendeish”.

AR 70 glass, dobbel hvit pas og en enkel tykk sort rammelist.

AR 70 glass, dobbel pas (hvit og sort), enkel rammelist.

3 Likes

Dobbel rammelist. Utført hos Hele Ruter - Bergen

14 Likes

chunky oak w/ anti reflection glass

1 Like

5 Likes

21 Likes

Har et spørsmål om passepartout pg innramming generelt.
Er det vanlig eller uvanlig og la logoen til trykkeriet av bilde/trykket vise i innrammingen. Ser at enkelte trykkeri preger arket med sin logo, og ser at noen velger å vise dette innenfor passepartouten.
Synes personlig at det er litt merkelig å ha det med innenfor passep… , eller blir det ikke bra med en slik forhøyning bak passepartouten?? Preget kunstner navn mener jeg man må ha med.

Jeg velger å la la signatur og stempel vise hvis disse ikke er en del av bildet/bakgrunnen. Jeg synes det er viktig å kunne vise alt som beviser autentisiteten på bildet.

3 Likes

Jeg følger samme prinsipp som @azidops.

… for å være helt sikker på at vi snakker om det samme. Så hvis det står preget(uthevet) hmp,eller GP på feks den hvite kanten av bilde( som det ofte er pga av trykkmetoden) så mener dere dette kan/bør vises, evt selv om den hvite kanten blir forholdsvis større? Det er jo stort sett ikke en del av bilde,hvis det er det du mener @azidops

For min del er svaret ja.

Jeg lar alltid vannmerket/stempelet vises. Kunne ikke få meg til å kutte det, eller skjule det helt.
For meg; - en viktig del av helheten av verket. Og som @azidops sier; - autentisiteten.

Her illustrert fra noen av mine bilder - hvor alle varianter fremgår.

1 Like

Jeg synes det ikke er en optimal løsning, men ofte står det viktig info som f.eks printnummeret der som jeg ønsker skal være synlig. I bildene over så vises det print der det går helt fint å presse inn logo i papiret så hvorfor det ikke gjøres hver gang skjønner jeg ikke.

1 Like

Kjapt spørsmål, blir det alltid benyttet noe form for vannmerket/stempel som Max viste ovenfor på trykk som slippes?

1 Like

Nei, det er opp til hver utgiver. Gategalleriet gjør ikke det enda, ofte fordi vi ikke er eneutgiver, men det blir løpende vurdert. I mange tilfeller så er det et vannmerke i selve papiret fra papirprodusenten, men denne kan være tilfeldig plassert og vil også være der om noen ønsker å gjøre forfalskninger.

Ja ser jo at her er litt av hvert,og at, ja man kan trygt ta med logoen,selvom man gjerne må ha med litt ekstra av den hvite kanten.

1 Like