Er denne Mushroom girl legit?

Fikk tips om denne annonsen på finn.
Ser det henger et stort Mushroom girl lerret på veggen. Det ser både for stort ut, samt altfor “crisp” finish kontra andre Dolk lerret. Er dette rett og slett et bilde som er bestilt via en fotobutikk?
Håper jeg tar feil, men kjedelig om slike begynner å florere i markedet. Selv om det garantert bør ringe en bjelle om man blir tilbudt slik billig.

Har du link?

pm:-)

Fant denne annonsen selv og kikket rundt på bildene for å se hva annet de hadde på veggene. Det viste seg å være lite annen kunst men jeg tenkte ikke så langt som det du sier. Kan være en mulighet at det ikke er legit.

Den så litt “clean” ut ja, uten at jeg tør fastslå noe. Dolk bruker gjerne å “drybrushe” verkene sine en del og det ser helt fraværende ut her.

Jeg snublet også over denne annonsen ved en tilfeldighet.
Kunne heller ikke finne annen kunst på noen av de andre bildene.
Det hele virker merkelig.

Det finnes en “original” Mushroom Girl fra 2011 som er 165 x 100 cm, var iallefall tidligere eid av en norsk storsamler. Kan det være denne som er på veggen? Send meg gjerne link til annonsen hvis det er bedre bilder der :slight_smile:

Vanskelig å si om den er legit eller ei, men er enig i at den ser veldig clean ut. Uansett, så ser jeg ikke problemet med at folk kjøper slikt så lenge de ikke videreselger som ekte vare. Det som er problemet er hvis et firma selger slikt som hyllevare, da er det copyright-spørsmål

Denne leiligheten er stylet, så ville ikke lagt så mye i at det ikke henger andre bilder rundt i leiligheten. Om den er ekte eller ei, det vet jeg ikke.

Takk, alle canvasene er jo ikke like rugged heller. Dette er et legit mushroom-girl canvas:

Artig med litt etterforskning .Får stille på visning med målebånd…:slight_smile:

Det jeg reagerte på var i utgangspunktet var størrelsen. I tillegg får soppen nesten ikke plass på lerretet

Ja, enig at det er litt rart ut. Gi oss gjerne en tilbakemelding etter visning, ser også ut som om det er en signatur eller noe nede til venstre?

Hei.
Bilde er mitt og er en kopi.
Malt av min mor.
Det er signert med den faktiske kunsnerens navn og merket bak med kopi.
Ikke ment for kjøp eller salg

Håper det oppklarte.

8 Likes