Er det mulig å legge inn en "Ignorer" funksjon her på forumet?

Mange forum har denne funksjonen og tipper det er flere enn meg som kunne tenkt seg den mulighteten for å slippe å la seg irritere av enkeltbrukere.

5 Likes

Hva er svaret her, egentlig? Går det an?

Et alternativ til å ignorere personer man irriteres over er å prøve å forstå dem. Still spørsmål. Kanskje vedkommende har erfaringer det er verdt å lytte til?

Dette er et forum for kunstinteresserte. Kunst er et fagområde, så det er mulig at noen vet mer og annet enn andre. Vær åpen for å lære.

Kunst kan være provoserende. Dette er noe alle vet og noe som blir formidlet av mediene som del av samtidskulturen. Kunstens provokasjon er kul.

Men bare innenfor gitte rammer. Hvem definerer disse rammene og hvorfor skal de finnes? Hvorfor skal det finnes grenser for kunst?

I stedet for å legge inn en ignorer-funksjon på forumet bør det legges inn en aksepter-funksjon i hjertene våre.

2 Likes

Som sagt. Går det an å ignorere brukere? Fint om noen kan svare.

8 Likes

Ja, kunne gjort seg med en ignorer/blokker funksjon :slight_smile:

Eventuelt kan man gjøre følgende for å selv ignorere brukere :slight_smile: :

Installer Stylish browser plugin. Her er URL for Chrome: Stylish: Aangepaste thema's voor elke website - Chrome Web Store

Etter du har installer, trykk på:
image

deretter: Create new style
image

Skriv:
article[data-user-id=“BrukerID”] {
display: none;
}

Save.

IDen finner du slik:
image

Gi en lyd dersom du trenger hjelp til å finne IDen til en bruker du ønsker å ignorere :slight_smile:

Dette høres ut som altfor mye arbeid for å slippe Iste sine innlegg :grin:

3 Likes

Greit nok at man er uenig, og at man til tider kan bli provosert over andres innlegg, men ignorer-funksjon? Som i dette tilfellet åpenbart er rettet mot én enkelt bruker? Takhøyden er åpenbart lav hos enkelte, og krenkelsesgrensen likeså.

6 Likes

Nå er den rettet mot to brukere. :wink:

3 Likes

Jeg leser mye her, men skriver lite, så du ville neppe merket forskjell :grinning:

2 Likes

#krenkefest

3 Likes

Skjerp dere da! Jævla saueflokk!

2 Likes

:joy::joy:

Ditt femte bidrag på Kunstveggen. Kjempefint innlegg!

5 Likes

Jeg kan bare snakke for meg selv, men “krenket” av Iste gjelder ikke meg.
Jeg skal til og med forsvare hans rett til ytringsfrihet hvis noen hadde ment at han skulle utestenges.
Overnevnte betyr dessverre ikke at innleggene hans gir meg noe som helst. Gleden av å observere trolling i fri dressur er ikke for meg, så hvis jeg hadde kunnet slippe å lese det, hadde jeg opplevd hakket mindre unødvendig provokasjon.
Ignorere kan jeg uansett gjøre manuelt (så godt jeg kan), eventuelt kan jeg holde meg vekke hvis det blir for gale…
En “Ignorer” funksjon kunne løst denne utfordringen for min del, så spørsmålet mitt var rett og slett et genuint spørsmål til admin/ledere på dette forumet om en slik funksjon kan legges inn i den grad den ikke finnes.
Jeg noterer meg at det spørsmålet ikke er interessant nok til at noen av de gidder å svare.
Fair enough.

2 Likes

Forøvrig takk for svaret @spelly!
Fortsetter utfordringen blir det vel installasjon av den ad-onen der da.

Beklager for sent svar @anon65466823. Vi har ikke dette i dag og vil heller ikke implementere det i fremtiden.

Årsaken er at dette er et diskusjonsforum og for å unngå “ekkokammer-effekten” er det viktig å kunne se alle brukeres innspill, også de man er uenige med.

Ved brudd på forumreglene som trakkasering etc. vil vi derimot selvfølgelig moderere. Mener du/dere at dette har forekommet, så kan alle innlegg rapporteres og vi vil se på om det er tilfelle.

Fortsatt god søndag! :+1:

13 Likes

Fair enough!

Du verden for et svar. Men greit. Får godta det, selv om svaret var meget skuffende.

Til info så tror jeg de store forum i utlandet har dette. F eks Uaa.

1 Like