Er du keen på et kupp OG har du har plass?

Hei!

Nå skal dere høre. Burger Joint på Aker brygge i Oslo har over en lang periode kjørt 3.mnd-kunst på en stor vegg. Den har vært snakket om her tidligere, men for ordens skyld tar jeg det kjapt.

Det er forskjellige kunstnere som stiller opp «gratis», etter en stund blir det auksjon og hele beløpet går til en god sak. I dette tilfelle gjelder det Atle Østrem.

For litt siden ble jeg kontaktet av damen jeg hadde lagt inn bud til. Jeg hadde faktisk glemt hele greien, før jeg fikk beskjed om at budvinneren hadde ikke plass til verket allikevel. Lykkelig og glad så dro jeg ned for å ta det med meg, med leid bil og alt. Men - verket er overraskende tungt. Det er laget på 3 m X 1.5 m sponplater X 2 - så verket satt sammen av begge delene er hele 3m x 3m.

Kort fortalt:

  • Jeg hadde plass i leiligheten, men tyngden på det gjorde at jeg måtte takke nei. Men i den forbindelse sa jeg at jeg legger det ut på et forum, ber de som muligens er interesserte ta kontakt med meg her (førstemann til mølla hvis det skulle bli mye meldinger) også videreformidler jeg navn til de som står bak dette.

Pr.tips:

  • Det ER tungt (aner ikke kg, men stol litt på meg her).
  • Det ER 3X3 meter totalt, du må ha plass.
  • Det koster kun 7000,-

Bilde vedlegges og googling rundt saken kan dere evt gjøre om det er interessant:)

Håper å høre fra en av dere vertfall:)

Og til siste info: Jeg har takker nei, jeg har ingenting med dette å gjøre, utenom å få litt dårlig samvittighet ovenfor damen som håpte jeg skulle ta det med meg.

  • Henkeob
3 Likes

Hva er størelsen på platene?
Du skriver to plater på 1.5 x 1.5 m, men det er vell litt vanskelig å få til å bli 3x3m… :smirk:

Er det 2 plater på 3 x 1.5 m, kanskje?
Eller 4 plater på 1.5x1.5m?

Kult motiv :blush:

Ja, sorry. Litt dårlig formulert der.

Det er to identiske plater som er delt på midten.

3m i lengden og 1.5m i bredden X 2 plater.
Henger med?
To plater, som tilsammen utgjør bildet på 3X3 meter:)

1 Like

Den er god.

Så man trenger plass til 3 x 1.5m for å få det med seg?

1 Like

Ja. Svære greier.

Morsomt at dette kom opp igjen. Jeg kjøpte tilsvarende verk fra Sinnsykshit for vel halvannet år siden: https://www.instagram.com/p/ByF_1WFC3-B/?utm_source=ig_web_copy_link

Er et slit å behandle da sponplatene er tunge. Etter avtale med Kim fikk jeg hjelp fra vaktmesteren til Aker Brygge til å kappe disse platene opp i seks like store deler. Da var det lettere å dra disse med seg i en vanlig stasjonsvogn / SUV, og også lettere å få opp på veggen i en leilighet :slight_smile:

6 Likes

Går fint på taket på en hvilken som helst bil med bøyler.