Ernest Zacharevic - Rage Against the Machine

Ernest Zacharevic kommer med nytt trykk på fredag. Rage Against the Machine er en timed release hvor opplaget bestemmes av hvor mange eksemplarer som blir solgt innen 48 timer.

Rage Against the Machine
Archival Pigment Print with Hand-Pulled Silkscreen Varnish
60cm x 80cm
Somerset Enhanced Satin
2018
250.00 EUR

Rage Against the Machine is offered with free shipping globally

Vil komme for salg via hans hjemmeside www.ernestzacharevic.com

7 Likes

Kult motiv som jeg kommer til å prøve meg på. Men er jeg den eneste som blir litt turned off av konseptet med opplag?

Prøve deg på? Her får du jo 48t å kjøpe så mange du vil.

1 Like

Hvorfor skal man bli turned off av det?

Fordi jo flere som blir solgt jo mindre eksklusivt blir det.
Da spørs det om man kjøper for å ha det på veggen eller for å bli «rik».

Joda, men ingen kommer noen sinne til å bli rik av Zacharevic så det burde jo ikke ha noe å si :slight_smile:

9 Likes

Hehe ser at jeg ordla meg litt feil. Vurdere om jeg skal prioritere det blir vel kanskje mer riktig å si.

Jeg handler ikke dette fordi jeg skal bli rik på det, eller noen annen kunst for den saks skyld, men ja, for meg er det turn off om bildet blir solgt med 1200 opplag framfor 10. Føles litt mer unikt og spesielt når det er begrenset opplag.

1 Like

Han er vel ikke kjent for lave opplag det jeg har sett, men denne vil jeg ha. Den er så utypisk og kul, og jeg har vært i Malaysia mange ganger. Kjenner godt igjen deltagerne, men en sånn oppførsel er utenkelig der.
Liker hodeskallen i røyken veldig bra!

1 Like

Kjøpt!
Har sjekket litt når det gjelder moms på kunst. Reglene er vel rimelig klare? Kunst skal momses inn.
Hva begunner dere momsfritak med, dere som søker om det?

Vi har diskutert dette mange ganger tidligere så går ikke igjennom hele reglen, men kort fortalt om noe blir definert som kunst er det ikke mva på kjøp fra kunstner eller kunstners mellommann om kunstner fortsatt puster.

Jeg går ut fra at dette opplaget blir under 300stk, da blir det 0% mva. Hvis over 300stk er det 25% mva på alt.