Et par boktips og en (observert) moskus

Så en anmeldelse av boken i LMD i fjor høst og tenkte den ser interessant ut. Spesielt siden jeg er litt svak for tegnede historier.
Glemte den av, men var innom Norges beste bokhandel i dag (Tronsmo) og jeg så den i hylla var det klart at den måtte bli med hjem.

Har bare bladd litt i den så langt, men lover bra - se bare denne detaljen i stripen (spesielt for oss som var på høyden på slutten av 80-tallet, side 490):


Her er en lenke til anmeldelsen i LMD: Kunsten å skape seg selv | Le Monde diplomatique

Er du i Oslo, stikk innom og gjør dine bokkjøp på Tronsmo. Vi trenger at de overlever. Dessuten kan du ta en titt på blant annet denne:

Eller føle litt på (Oslo) lokal krim i “KRÜGER & KROGH” (Tronsmo Bøker og Tegneserier) der det også finnes signerte bøker og ruter/trykk.

Disse er også veldig bra (dog ikke direkte kunstrelatert):
Marjane Satrapis - Persepolis (Tronsmo Bøker og Tegneserier - PERSEPOLIS (NORSK UTG.))
Riad Sattouf - Fremtidens araber (Tronsmo Bøker og Tegneserier)

Fortsatt god helg!

7 Likes

Gode tips, @Ndizi! Når vi er inne på bøker så gleder jeg meg til å lese ‘Å miste noe verdifullt med vilje’. Kunstkritiker, kurator og kunstner Tommy Olsson tar for seg norsk samtidskunst med et skrått blikk.

1 Like