Falsk Dolktrykk til salgs?

Kom tilfeldigvis over denne auksjonen, bare jeg som synes det ser ut som om James Auctioneers London selger et fake trykk?

Ekte:

Det vanlige trykket (som jeg selv har) er jo 65 x 65 cm, dette derimot ser ut til å være 70 x 50 cm? Eller har de skjult store deler av trykket bak passepartouten?

Hva sier dere?

Må være kappet ned, slik bildet er så er det ikke plass til alt som mangler bak passepartuiten. Prisantydningen er jo også veldig lav. Også veldig usikker på om disse kom med COA :stuck_out_tongue:

Mye som skurrer her.

For meg ser det ut til at trykket er presset inn i en ramme med standard mål og passepartout i størrelsen rundt 50x70.
Tror ikke det er falskt, men jeg ville hatt en full tilstandsrapport på trykket utenfor rammen før jeg betalte noe for dette.

“standardrammer” med passepartout på 50x70 er ofte 60x80 så vil da mangle litt.

Har satt bildene over hverandre og scalert i ca samme størrelse. Satt på noen hjelpelinjer og konkluderer med at det er nedkuttet.

Nettopp derfor ville jeg hatt full tilstandsrapport utenfor rammen. Virker mer sannsynlig og logisk at det er kuttet enn falskt.

Ikke helt i målestokk men godt nok til å se at det mangler noe :wink:

Definitivt. Styr unna @Gulosten :stuck_out_tongue:

Det er vell fra denne selgeren som har solgt A3 kopier i årevis… bare her har en luring nummerert kopien (?)
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.com%2Fulk%2Fitm%2F142375217400

Noen som har bruker på Invaluable og vil varsle?

En ser på bakrunnen også at den er helt ensfarget i motsetning til det ekte trykket som er mer “rugged”…

Irriterer meg ofte over de mange auksjonshusene som ikke bryr seg om research eller hva de selger…

Jeg trodde de hadde såpass peiling at de ikke lot de A3 kopiene gå som et ekte trykk.
Lite som overrasker lenger.

Dette kan jeg med 99% sikkerhet si at er falskt. Som Gulosten sier så mangler det skyggeleggingen i bakgrunnen og i malingen. Om det hadde vært ekte så hadde det også vært veldig rart å ramme inn rektangulært da bildet er kvadratisk. Det medfølger aldri COA på Dolk print fra Handmadeposters og pris-estimatet er også latterlig feil.

Fake, fake, fake.

Dessuten kommer Last Mona i et opplag på 250, ikke 300…

1 Like

Som det har vært diskutert her på en tråd tidligere så er en del auksjonshus ikke til å stole på!
Vi burde kanskje lage en tråd med navn på dem man bør holde seg unna…

3 Likes

En slik oversikt ville ha hjulpet veldig. Spesielt for folk som er «ferske i gamet», slik som meg :nerd_face:

Mulig og rapportere dette noe sted? Kan ikke la noen kjøpe dette…

Send en e-post til Invaluable?

Tok faktisk en telefon til Invaluable, han jeg snakket med virket helt sjokkert. Så vi får se om det blir lagt ned I løpet av de neste minuttene/timene. Virker som et veldig useriøst firma…

2 Likes

Jeg sendte dem en e-post i går. Har enda ikke fått svar. Regner med at de trenerer så lenge som mulig.

1 Like

Det er ikke den eneste reproduksjonen de selger. Også denne i edition 300, men i dette tilfellet har de i det minste opplyst om det:

Fikk svar fra Invaluable og de sier at det bare er en samleside for auksjonshus og ber meg henvende meg til auksjonshuset. Greit nok det, men de har også et ansvar. Skal se hva James Auctioneers London har å si.