Falske Pushwagner på Finn.no

Ganske lett å se om de er falske eller ikke. Og det er hovedsakelig litt eldre trykk som selvportrett og pink/red cabroilet som er forfalsket.

Nyere verk med bøkrammer og sveisede kanter i ramme er umulig å forfalske.

Enda en annonse med flere falske trykk på Finn.no i går, slettet nå.

Her skrev faktisk selger i teksten at dette var kopier av «ekte» DGA-trykk, men forsøkte å selge de falske trykkene for 10-15’ per stykk…

Nye kopier var blant annet Kings cross, Cosmos og Runaway

Bilder fra annonsen som kan brukes til å gjenkjenne andre forfalskninger:




4 Likes

Var den jeg også så… Utrolig trist

God grunn til å bruke annonser på kunstveggen fremfor finn.no
Her ville det ikke gått upåaktet hen.

1 Like

bilde
Selvportrettet er jo et selvportrett da, i det minste :clown_face:

8 Likes

https://www.finn.no/284077109

Denne har vært ute før også. Det jeg biter meg merke er at bildet virker mindre en originale målene og at selger ikke er bank id verifisert…

Står heller ingenting om kvittering.

Denne selgeren er verifisert med bank id ser det ut som hos meg?

Ingen verifiseringsmerke som jeg kan se…

Verifisert her også. Av “Who controls the controller” har i allefall nummer 105 / 250 vært forfalskningen tidligere…

2 Likes

Du må selv være innlogget for å se de som er verifiserte :+1:

Jeg er innlogget. Merkelig… men om selger er verifisert så er jo det bare bra det :+1:

Jeg vet ikke om denne er falsk, men prisen tilsier det. Markert solgt på en times tid ca.

Ser fin ut den altså, Fineart kan vel også verifisere nummeret ved behov. Så her bør det være mulig å helgardere seg ganske greit. Prisene på Push ar vært kunstig høye i lange tider på finn. Denne gikk jo fra å selges for 15-20 litt før pandemien til plutselig å skulle koste 60++ siste året. Når det er sagt, 22,5 er en veldig god pris, men det hender fra tid til annen at man møter på noen som må selge raskt…

1 Like

Enten falsk eller noen som har gjort et kupp…

1 Like

Hei, har kjøpt et E.A. Rød Cabriolet. Det er kjøpt av en galleri-eier. Men det er falsk.

Feil-punkter:

  • Signaturen har en for «fin» avsluttet R.
  • Trykket rundt det «sorte/veien» på bildet er ruglete i kanten. (Som om printeren har hakket)
  • Tekst og signatur er skrevet på etter trykk, det er da tydelig at den som har signert har lagt ekstra trykk på pennen. (Det er veldig synlig gjennom arket)
  • Push signaturen er det tydelig at vedkommende har stoppet flere ganger under signatur. (Merker av at blyant er tatt bort, og satt på nytt)
  • Ser man veldig nøye i hjulbuen er det sorte tydelig også litt «hakkete» der, som i kantene rundt.
  • Mot et annet trykk er sortfargen litt mer blass/ ikke mettet.
  • Trykket i seg selv er også liksom litt uskarpt, som om det er blitt blåst opp på data før trykk.
  • Ark målene er litt mindre enn oppgitt på push.no, det var også tydelig at det var «kuttet/revet» etter en strek, som ikke nådde riktige mål.
  • Hvis man ser på overgangen fra papiret til trykk er det en svak «grå» stripe/linje. Som følger rundt, dette er det ikke på originale Pushwagner.

Positive ting:

  • Signert med blyant, dog litt «dårlig»
  • Fargene på trykket ser ved første øyekast veldig bra ut.
  • Det er på skikkelig kunstpapir!

Blomqvist har sett på det med fire eksperter og de var alle enige om at dette var det beste kopien de hadde sett.

Jeg har fått tilbake pengene……





5 Likes




1 Like





2 Likes





2 Likes

Skummelt at kopiene begynner å bli såpass proffe, men bra du fikk igjen pengene.

Galleriet til Pushwagner har snakket i årevis om at en autentiseringstjeneste er rett rundt hjørnet, allikevel skjer det ingenting… Trist!

8 Likes

Enda en forfalskning på Finn.no. (E.A Rosa Cabriolet)

Her ser man tydelig at noe skurrer:

  • Bildet ligger til 20 tusen. (Ekte går for 50+)
  • Signaturen er for fin, P og R stemmer ikke overens. G’en er også alt for pen, Push er gjerne litt mer slurvete totaltsett på signatur. Denne er alt for fin.
  • Papiret er falsk ser glatt ut
  • Det står Canon på papiret om man zoomer inn.
  • Finnkontoen er alt for ny
  • Veien på bildet er skurrete «trykt»

«Dette var det jeg fant ved en rask titt»