Falske Pushwagner på Finn.no

Forsøker å finne ut hvor vanlig det er med Pushwagner-forfalskninger på Finn.no. Har noen her peiling? Gjør research

Svar fra Kunstveggen:

1 Like

Siden denne tråden ble opprettet har det blitt avdekket at det har blitt solgt store mengder falsk Pushwagner gjennom ulike miljøer / personer - ofte via Finn.no. Vær obs og les hele tråden for informasjon så du unngår å bli lurt!

4 Likes

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=161180010

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=161254699

Mistenker svindel her, svært rimelig priset. Selger svarer heller ingen henvendelser fra meg eller bekjente.

Noen tanker?

3 Likes

Anonyme Finn-brukere uten reellle bilder = Hold dere langt unna. Av prinsipp, og for sikkerhets skyld.

2 Likes

Jeg tror samme selger (i alle fall samme postkode, dvs 0558 Oslo, og veldig lik annonsetekst) også selger hele tre selvportrett trykk til det som er en tilsynelatende meget god pris (70-75 K). Nesten for god. Også der anonym og uten reelle bilder av trykkene.

1 Like

Takk for svar! Jeg skal undersøke disse annonsene. Dette var veldig nyttig informasjon. Kom gjerne også med tips om hvordan man kan oppdage falske Pushwagnere på Finn.

Du bør vel sende disse annonsene en “genuin” melding og be dem sende gode bilder av verkene + evt. kjøpskvittering…

Spør etter bilde av rammen på California. Alle disse trykkene ble solgt ferdig innrammet med ganske så flott ramme, og var ikke mulig å endre ramme eller kjøpe uten ramme. Sjekk mot andre bilder på nett, røde lamper om rammen ser annerledes ut.

1 Like

I utgangspunktete stemmer det du sier, men vet at det har vært mulig å kjøpe uten ramme også hvis en sendte mail/tok det via galleriet…

1 Like

Jeg fikk nettopp denne fra Finn, bare til informasjon. Best å være forsiktig, tydeligvis. Han fyren her slutta å svare da jeg ba om bilder av selve verket, ikke bare illustrasjonsbilder.

4 Likes

Takk for dette - synes selv det har vært mange mistenkelig billige Selvportrett tilgjengelig på Finn (med samme annonsetekst, anonym selger og stock photos).

Ha du brukerID på vedkommende?
Enda mer interresant enn kun produktet.

Han brukte brukernavnet “KjellStrand”. Moderator får kanskje vurdere om det er noe som burde være offfentlig opplyst her.

Han hevdet i melding til meg at han hadde “dokumenter på kjøpskontrakt, ektehetsbevis og takst. bildene er signert. Noen av dem nummererte og noen EA.”

Det var det første jeg hørte om at det var mer enn ett bilde han satt på.

3 Likes

Har selv blitt kontaktet av samme finn bruker.

FinnBruker ID: 351101020

Her er hans profil, så selv om “navnet” endrer seg, kan man klikke linken her og sjekke om han fortsatt er aktiv.

Vær på vakt og fint at vi på forumet kan dele og hjelpe hverandre, savner litt av det for å være helt ærlig :blush:

6 Likes

Hei!

Har også sett etter et selvportrett over lengre tid, og prisene har vært usannsynlig lave den siste tiden. dette skyldes etter min mening alle fake som har poppet opp i ny og ne og fylt markedet med unaturlige priser… etter og ha kontaktet alle finn annonser som har vært av både crono og rød versjon, er det mange annonser man verken får kontakt med, og mulig fake annonser for å prøve og få ned prisene… Denne “Kjell strand” har også kontaktet meg på flere bilder jeg har hatt til salgs siste tiden, og har tydligvis mye push som han ønsker og bytte med… Etter og ha fått bilder av aktuelle trykket(rød versjon) var bilde mye mørkere en normalt… dette kan selfølgelig være ved fotograferingen men da man ser på signaturen er dette så langt ifra mine Push bilder fra før av… Har heller ikke noe kvittering, men kunne legge ved dokumentasjon fra deres galleri om at de hadde målt og kontrolert at dette trykket var ekte??? Her er det mye som ikke stemmer for tiden,rundt annonsene på finn av Push sine verk. ikke kjøp uten papirer tenker jeg… Var vel en til her på forumet som skulle selge et selvportrett som fikk melding om at han burde sjekke det… men kom aldri noe nytt i den tråden…

4 Likes

Vet ikke om det er lov å poste info, men har masee meldinger fra samme “Kjell”…

2 Likes

Det er klart det er lov om det er tjenlig!
Veldig bra at dette kommer ut. Det er helt sikkert flere falske i privat eie rundtomkring nå.

3 Likes

Reglene til forumet sier at det ikke er lov med personangrep. Slik jeg ser det er ikke dette personangrep men heller kun deling av erfaringer og hjelp til medlemmene her inne. Er finn-brukeren uskyldig skal det ikke mer til enn å svare skikkelig på henvendelsene som blir sendt den veien.
Hvis noen er uenige får vi heller ta diskusjonen privat.

4 Likes

Alt bare er feil…

1 Like

Troverdig fyr. Ikke noe problem å lage ekthetsbevis selv.:dizzy_face:

1 Like