Falske Pushwagner på Finn.no

Forsøker å finne ut hvor vanlig det er med Pushwagner-forfalskninger på Finn.no. Har noen her peiling? Gjør research

Usikker på omfanget (hvis det er noe særlig omfang), mye synsing rundt dette. Kombinert med at det har blitt spekulert i at det har blitt solgt Push fra han eller kretsen rundt som egentlig ikke var ment for markedet. Eks. Turkis pianospiller (som er et ekte trykk og ikke falsk).

Mitt inntrykk er at omfanget av falsk Push er minimalt… Post gjerne resultatet av din research her hvis du finner ut noe faktabasert :slight_smile:

Du finner noen diskusjoner her:

4 Likes

Mistenker svindel her, svært rimelig priset. Selger svarer heller ingen henvendelser fra meg eller bekjente.

Noen tanker?

1 Like

Umulig å vite før selger poster bilder av de faktiske verkene… Blir ren spekulering, er jo mulig å gjøre gode dealer også…

Anonyme Finn-brukere uten reellle bilder = Hold dere langt unna. Av prinsipp, og for sikkerhets skyld.

1 Like

Jeg tror samme selger (i alle fall samme postkode, dvs 0558 Oslo, og veldig lik annonsetekst) også selger hele tre selvportrett trykk til det som er en tilsynelatende meget god pris (70-75 K). Nesten for god. Også der anonym og uten reelle bilder av trykkene.

1 Like

Takk for svar! Jeg skal undersøke disse annonsene. Dette var veldig nyttig informasjon. Kom gjerne også med tips om hvordan man kan oppdage falske Pushwagnere på Finn.

Du bør vel sende disse annonsene en “genuin” melding og be dem sende gode bilder av verkene + evt. kjøpskvittering…

Spør etter bilde av rammen på California. Alle disse trykkene ble solgt ferdig innrammet med ganske så flott ramme, og var ikke mulig å endre ramme eller kjøpe uten ramme. Sjekk mot andre bilder på nett, røde lamper om rammen ser annerledes ut.

1 Like

I utgangspunktete stemmer det du sier, men vet at det har vært mulig å kjøpe uten ramme også hvis en sendte mail/tok det via galleriet…