Finn.no går til verks

Det positive er at det blir lettere å finne direkte fram til det man faktisk leter etter, enn å måtte scrolle seg gjennom alt annet. Det negative er at selger får langt mindre treff på bildene som blir lagt ut.

"Vi tillater ikke å legge inn søkeord i annonsen.
Med søkeord mener vi ord som brukes for å få flere
treff, for eksempel at man skriver inn flere mobilmerker når man bare har en Nokia å selge.

For å endre annonsen er det bare å logge inn på FINN og finne fram annonsen i “Mine annonser”
(eller i Admin om du er partnerkunde).

Vi beklager ulempene dette eventuelt gir deg, men håper du får nyte godt av at det blir enklere for kjøperne å finne akkurat det de leter etter.

Kontakt gjerne kundesenteret vårt hvis du har spørsmål om annonseringen. Vi nåes på sikkerhet@finn.no

Hilsen FINN.no"

2 Likes

Ambivalent til dette. Har ofte brukt søkeord som Dolk, MW osv for å finne kunst fra mindre kjente kunstnere. Blir nå vanskeligere å finne disse uten å scrolle seg gjennom masse dritt.

1 Like

Endelig sier jeg, de søkeordene har ødelagt ebay og begynte å bli greit annoying på Finn også!

16 Likes

Skal de gjøre dette må de gjøre det skikkelig. Slik det er nå virker det helt tilfeldig om de er strenge på dette eller ikke. Flere annonser som har kommet etter at finn.no bestemte deg for denne regelen, der det ikke er fulgt opp. De som godkjenner som ikke er konsekvente?

Tommel opp fra meg.
Får kanskje færre hits på annonsen, men langt mer relevante

2 Likes

9 av de 10 siste varslene jeg har fått på mitt lagrede Dolk-søk, har ikke vært Dolk-bilder :slight_smile:

3 Likes

Opplevd det samme selv, men det har da ikke vært noen sammenheng med hvilke annonser jeg har fått “tilsnakk” på. Kan fint ha hatt fire annonser ute og fått anmodning om moderasjon på kun en av de.

Har også opplevd at dette skjer sent på natten. Mistenker at det er snakk om én nattevakt som har en liten agenda … :upside_down_face:

Det ser ut som om Finn har gjort en opprydning. Nå er det bare 104 annonser med treff på Dolk og treffene ser langt mer relevante ut. Jeg synes dette er positivt. Jeg kjøper ikke argumentet med at man kan finne annen kunst ved å søke på Dolk som noe positivt. Det har vært for mye støy.

Finn.no verner om merkevaren sin og det synes jeg er på høy tid.

7 Likes

Hei. Er det noen andre som har fått beskjed om at de må begynne å betale for annonsene på finn?
Har ikke hatt noe ute på flere mnd men la ut 2 dolk trykk som ble avvist med melding om at jeg ikke lenger får legge ut gratis. Mange navn som går igjen på finn så lurte bare på om jeg var alene om dette :wink:

1 Like

Du har solgt for mye :joy:
Btw, aldri sett eller hørt om dette. Hørtes rart ut nå som det er kamp om å få brukere til å selge brukt på nett.
Ref LetGo som annonserer hardt om dagen.

1 Like

Har heller aldri hørt om dette. Er du sikker på at du ikke brukte for mange andre idiotiske “søkeord” bare for å få treff?
Der er heldigvis Finn.no ganske kjapt ute virker det som. Men at du nå må betale for en gratistjeneste høres meget mystisk ut.

2 Likes

Ikke et eneste søkeord faktisk;) begrunnelsen er at jeg over tid har hatt for mange annonser innen samme kategori. Har solgt ganske lite på finn egentlig, selv om jeg har hatt en del liggende ute til tider.

Noen som har tips til hvordan fjerne enkeltpersoner fra Finn-søk? Har noen autosøk på finn og de blir helt ødelagt av en person som tagger alt hen legger ut “byttes mot dolk, Pøbel, Mehdi, blablabla”. Det er så forbanna irriterende, et trykk til 2000 spenn byttes ikke mot en Mehdi.

10 Likes

Eller de som skriver «Solgt» i overskriften i stedet for å merke annonsen som solgt så den fsktisk forsvinner :man_shrugging:t3:

5 Likes

Eller alle de nissene som promoterer egen “kunst” ved å tagge Push, Dolk etc i teksten. Burde vært skuddpremie…

8 Likes

Eller de som i stedet for å legge inn informative titler, legger inn en meningsløs tekst ala “dette bildet trenger en vegg!”. Gjerne i kombinasjon med ørten meningsløse søkeord :man_facepalming:.
Er det så vanskelig å beskrive verket som selges på en ordentlig måte?

4 Likes

Enig, men det er de søkeordene som gjør meg desidert mest irritert. Jeg kunne fint betalt for en premium løsning for å slippe en anonym selger fra Vormedal som spyr ut 5 verk om dagen med de samme søkeordene.

6 Likes

legg til -vormedal eller -5545 når du søker, så får du ikke opp annonser fra vormedal

27 Likes

Fantastisk! Tusen takk, en frustrasjon i hverdagen borte. Helt nydelig!

3 Likes

Må si det kanskje er på toppen av lista over I-landsproblemer jeg har hørt om de siste årene, men det er så bra når det alltid dukker opp løsninger her inne! For en gjeng :star_struck:

4 Likes