Flere spørsmål angående lagring

For å unngå å kuppe tråden til Chevrier x Whatson så starter jeg en ny.

Har fått flere innspill på annen tråd angående mapper og mappealternativer (takker for det) men jeg har et annet spørsmål i tillegg til kreative alternativer for oppbevaringsmapper og hvor jeg får tak i det.
Jeg har noen trykk, lito o.l som ligger av ulike grunner (nektet av fruen er en av dem).:confounded:
De ligger i dag mellom hele passepartout ark, er vel like bra som noe annet(?)

Spørmålet er; det er alltid snakk om syrefri ditt og syrefri datt men silkepapiret som blir brukt i forsendelser når jeg mottar kunst og som jeg bruker mellom mine trykk, er den syrefri? Er all silkepapir syrefri? Hvor får jeg i sånne fall kjøpt syrefri silkepapir?
Har søkt i forumet men får ingen treff…

1 Like

Nei. All silkepapir er ikke syrefri. Skal ikke mye søk til før du finner flere som selger syrefritt silkepapir. Staples,Norengros feks. Du kan også kjøpe ph-nøytral/syrefri passerpartout hos ClasOhlson. Den er sikkert grei å bruke mellom trykkene dine,hvis du kun har to passerpartout plater. Men kommer jo litt an på størrelsen.

Takk for svar.
Ja der ser du, jeg søkte kun i forumet mtp at det sikkert var en “spesial papir” som ble brukt. Vurderte ikke Google. Staples next stop då :slight_smile:

1 Like

Hei,

Lurer på om noen vêt om silkepapiet som typ goldmark atelier og graffitiprints bruker når de sender ut prints er syrefri? Og jeg har pleid å legge dette mellom printet og plasten i mappen. Er dette nødvendig?

For 259kr kan du kvitte deg med usikkerheten :slight_smile:

https://www.staples.no/silkepapir-17g-hvit-480/cbs/785027.html?promoCode=&Effort_Code=WW&Find_Number=785027&m=0&isSubscription=False

Må da være unødvendig å ha dette i mappene,da trykket ligger helt i ro i mappen.