Flytende innramming - Distanse mellom glass og bilde

Hei,

Jeg fikk min Fin Dac Vergiss innrammet for en stund siden, valgte da å gå for flytende innramming.

Når jeg studerer bildet up close, ser det ut som deler av papiret ligger helt inntil glasset.
Fra siden virker det som om bildet lener litt fremover mot glasset på midten, tydeligst ved motivets hender.

Uten tidligere erfaring med flytende innramming har mitt eneste sammenligningsgrunnlag vært et annet bilde jeg har med tilsvarende innramming. Senere har jeg også fått et tredje bilde med samme innramming. På begge de andre bildene, spesielt det nyeste kan man se at papiret ligger noen millimeter bak glasset.

Er dette noe jeg burde være bekymret for? Burde jeg ta bildet tilbake til rammemaker?
Har lagt ved noen bilder hvor jeg forsøker å illustrere problemet.




Først av alt, ser svært lekkert ut,men blir igunnen mer bekymret for fingrene dine på glasset enn trykket som ligger inntil :sunglasses: Er det artglass forresten ?
Men på ditt spørsmål om du bør bekymre deg, tror jeg svaret er nei, MEN jeg ville helt klart tatt det med meg ned igjen til rammemakeren og sagt at jeg ikke er fornøyd. 330 gr papir skal godt festes for å ligge helt flatt,( itillegg til å ha vært lagret flatt en god stund før innramming), men inntil glasset skal det ikke ligge.

Det er artglass ja. Du trenger ikke bekymre deg for fingrene mine, de er kun på glasset midlertidig:)

Da blir det nok en tur til rammemaker.

1 Like