Før innramming/Oppbevaring

Hei. Takk for et flott forum. Har etterhvert fått en gryende interesse for temaet, men vet foreløbig alt for lite om det, annet enn hva jeg ser jeg kan like av kunst. Dette er et ganske spesifikt spm, som jeg håper dere kunne hjulpet meg med.
Mottar mitt første trykk denne uken etter ca. 5 dagers postgang. Pakket i rør. Det kommer til å ta ca. en uke fra jeg mottar det til jeg får levert det hos rammemaker. Har forstått det slik at disse bør oppbevares flatt, men har denne uken ekstra i tube noe å si? Flat lagring vil også medføre større risiko ved frakt til innrammingsted.
Oppfølgningsspm : Skal printet være utflatet før det leveres til rammemaker? Da blir spm. 1 ganske urelevant.

På forhånd takk for hjelp. Håper dette blir det første av mange verk i samlingen! :slight_smile:

1 Like

Velkommen skal du være! :blush:
Trykk bør aldri ligge for lenge i tube/rør, men en uke ekstra går fint. Tube/rør er for transport ikke oppbevaring. Rammemaker bruker å legge trykket i press før de rammer inn bildene så det trenger ikke du tenke på. Har printet ditt ligget i tube i 2-3 uker hadde jeg ikke stresset over det.

Lykke til!:blush:

1 Like

Flott, da ble jeg litt klokere. Takk for svar! Da får det godgjøre seg den ekstra uken i tuben, så slipper jeg å bekymre meg for å ødelegge det ved transport. Får prøve å laste opp et bilde når sluttproduktet er kommet opp på veggen. Ha en fin dag! :slight_smile:

3 Likes