Formening om pris på Pushwagner Runaway

Hei, jeg har fått mulighet til å kjøpe et Runaway av Pushwagner. Dette er et verk jeg kjenner lite til og har egentlig ikke lagt så mye merke til tidligere.

Spørsmålet er enkelt, hvis du skulle kjøpt Runaway . hva mener “du” er en ok pris? Har du bildet? Hva kunne du tenkt deg for det?
Jeg ønsker personlige meninger, med gjerne et snev av innsikt.

Det er endel punkter som spiller inn. Trykket nærmer seg 10 år, og er mest sannsynlig innrammet på budsjett. Alt etter hvor det har hengt og materialene som er brukt, kan det være solbleket/gulnet. Og for videre preservering bør du regne med ny innramming. På et stort trykk som dette blir det fort 8000+ som du må slenge på toppen av det du betaler selgeren.

Er trykket helt, pent, uten solbleking/gulning og med noe proveniens, så er en fornuftig pris på privatmarkedet, for begge parter, rundt 40K. Jeg mener Blomqvist verdivurderte dette trykket til 30-40.000 for noen mnd tilbake da et var til salgs der. Husker ikke sluttprisen men tror ikke det gikk over antydning.

Blomqvist har forøvrig blitt en god og trygg aktør for Push de siste årene, kanskje det beste stedet å kjøpe utenom Fenka og Røros Kunstformidling.

7 Likes

Dette emnet ble automatisk lukket 14 dager etter siste svar. Nye svar er ikke lenger tillatt.